• Pallas

Måste man ha formar till bullar?

Jag ska baka mullar med vaniljkräm och cranberrys men glömde köpa bullformar, tror ni man måste ha det?

Och har ni några tips på hur man siktar florsocker när man inte har nån tesil?

• Svar på tråden Måste man ha formar till bullar?
  • Sanber

nöe du behöver inte formar...lägg dme på en plåt med bakplåtspapper isåfall!!(om du inet ah d heller funkar dte kanske med lite smör på plåten?!)

Ehmm..hmm...hahahaha det enda jag kommer på nu med florsockret är om du tar tec bakplåtspapper en bit åsså en nål å "pickar" hål åsså gör du ett paket av det med florsocker i....skaka försiktigt..kanske funkar det?!!

haha...fats jag har aldrig provat!!!
    LYCKA TILL!

• Dino78

mullar

Jag har gjort bullar utan formar men då har jag visserligen bara haft kanel kardemumma, vaniljkräm kanske flyter ut utan form?

Jag siktar florsocker med stor sil, men det kanske du inte heller har? Annars knaske det funkar med smörpapper/bakplåtspapper som du sticker massa små hål i eller så.

• rasajj

Du behover inte formar for bullar, sa lange du antingen smorar platen eller anvander bakpapper.
    Sikta utan sil eller dylikt tror jag blir svart..
    Lycka till med bullarna.

• Pallas

Ah tack! Jag bakade just en kardemummakaka som blev svinäcklig och måste kastas så jag är lite sur. Hoppas att det går bätrte med bullarna annars vet jag inte vad jag gör

• vics

har du en nylonstrumpa kanske du kan bygga din egen sikt al a mcgyver
    ståltrådsring med lite lätt utsträckt nylonstrumpa o så bidde det en sikt.. nja det kan ju funka, men har inte provat för jag har en gammal tesil o ja just det en typ konservburk med löstagbart lock som är fullt med hål, så kanske om du gör massa stoppnålsstora hål i en plastmugg o sen skakar lite lätt över det du ska florsockra ..ja knepigt men men du kanske har nåt i skåpen med hål du kan använda

vad blev fel med kardemummakakan? hoppas bullarna blir godare

Svar på tråden Måste man ha formar till bullar?