Anonym (MP) skrev 2018-01-31 23:33:59 följande:
Tror inte det är dig TS syftar på ;) Har en aning om vilka han syftar på, finns en del namn som poppar upp i mitt huvud också - som alltid är aktiva och sedan flera år. De svara ofta drygt och nedlåtande mot andra (oprovocerat alltså). Samtidigt som de hävdar hur perfekta liv och förhållanden och allt vad det är de har. Kan också störa mig lite på dessa och undrar vad de får ut av det.
Sen finns det andra användare som också är väldigt aktiva och har vart det väldigt länge, men som är trevliga och hjälpsamma och inte nedlåtande. Dessa har jag själv inga problem med alls, brukar tycka de kommer med sakliga och bra inlägg som jag uppskattar!
Yes, det finns ett frekvent namn som är en supergo person. Hon bara stöttar alla och sänker sig aldrig till en låg nivå hur hon än blir bemött!
Vi tänker säkert på samma personer i bägge fall.
Dels funderar jag på om det är bra för Någon att vara för aktiv på forum. Är det det? Eftersom att alla kan framställa sig själva hur dom vill blir det ju en sned bild av verkligheten. Det står väldigt mycket om otrohet, snittet som är otrogna med kollegor här måste ju vara högre än i verkligheten. Det är väldigt många ex som är hatiska mot partnerns nya och inte vill släppa taget (är det så vanligt bland gemene man?) en massa hemskheter om barn som far illa och sååå många snälla människor som är tillsammans med otrogna och psykiskt misshandlande svin som frågar om dom borde lämna och sen inte vågar.
Det är ju en ganska tung samling. Jag funderar på om det ens är bra för mig att logga in ibland, hur mår man inte då om man är härinne varje dag i flera år frekvent under dygnets vakna timmar?
Och när det man använder forumet till är att om och om igen berätta för alla om hur framgångsrik och överlägsen man är (vilket jag tycker motsägs av hur stor tid familjeliv tar i deras liv)
Det måste ju vara väldigt destruktivt?