• Anonym (Nyfiken)

Hur mår ni som varit aktiva på familjeliv i flera år?

Jag loggar in någon gång ibland och lägger märke till en 5-6 namn som förekommer väldigt frekvent. Inläggen är daterade nästan vilken rispa dygnet som helst.

Samtliga påstår sig leva lyckade liv och ha bra jobb men jag får inte ihop det. Antingen måste ni ju missköta era jobb å det grövsta och sitta med mobilen hemma med er partner ni ska ha det så bra med eller så ljuger ni :/

Alla jag tänker på har en massa åsikter om hur andra skulle vara i behov av terapi och det är mycket anklagelser om sjukligt beteende.

Är det ren projektion från er sida?

Är det inte så att ni kanske borde lägga ut och ha en internet-detox på några månader och börja leva livet istället för att skälla ut dom som öppnar sig om sina liv här?

• Svar på tråden Hur mår ni som varit aktiva på familjeliv i flera år?
  • Tow2Mater

...eller så har vi inget att göra på jobbet och sitter här för att få tiden att gå.... och väntar på sommaren så man kan gå ut...

• Anonym (Nyfiken)
    Tow2Mater skrev 2018-01-31 23:21:10 följande:

...eller så har vi inget att göra på jobbet och sitter här för att få tiden att gå.... och väntar på sommaren så man kan gå ut...

Vilket jobb behöver man inte jobba på? :p Väktare? Undersköterska med natt-tjänst? Fas 3-praktik?
  • SofieJ

Känner mig träffad, hahaha. Började Familjeliva för ca en månad sedan. Är för närvarande sjukskriven och lovar att jag kommer försvinna härifrån så fort jag inte är sängliggande längre. Har ett ganska normalt liv i vanliga fall.

• Anonym (Nyfiken)
    SofieJ skrev 2018-01-31 23:24:53 följande:

Känner mig träffad, hahaha. Började Familjeliva för ca en månad sedan. Är för närvarande sjukskriven och lovar att jag kommer försvinna härifrån så fort jag inte är sängliggande längre. Har ett ganska normalt liv i vanliga fall.

Jag hade inte dig i åtanke ;D Jag loggar in nån gång ibland och ser dom här namnen i vilken tråd jag än slumpvis läser. Det är mycket skryt också, alla är visst adliga, fotomodeller trots att dom är 40-50 plus, höginkomsttagare med ett rikt liv, yada yada, fast med ett väldigt behov av att trycka ner dom som skriver i känsliga rummet för att dom har nåt känsligt problem som känns tryggare att skriva anonymt om här...

Jag känner själv att jag borde sluta läsa, jag gillar att läsa om människor tankar och att stötta men känner att det är så mycket negativitet som dyker upp (ts ska alltid hoppas på. Det kan finnas två trådar med helt motsatta problem men i båda fallen får ts läsa att hen är psykiskt störd osv...)
  • Anonym (MP)
    SofieJ skrev 2018-01-31 23:24:53 följande:

Tror inte det är dig TS syftar på ;) Har en aning om vilka han syftar på, finns en del namn som poppar upp i mitt huvud också - som alltid är aktiva och sedan flera år. De svara ofta drygt och nedlåtande mot andra (oprovocerat alltså). Samtidigt som de hävdar hur perfekta liv och förhållanden och allt vad det är de har. Kan också störa mig lite på dessa och undrar vad de får ut av det.

Sen finns det andra användare som också är väldigt aktiva och har vart det väldigt länge, men som är trevliga och hjälpsamma och inte nedlåtande. Dessa har jag själv inga problem med alls, brukar tycka de kommer med sakliga och bra inlägg som jag uppskattar!
  • Anonym (Japp)

Undrar jag också :D

Alla dessa ?världsvana? super duktiga och bättre än alla andra på.. ptja allt verkar det som.

Vad man än skriver om: valfri input <- så har dem magisterexamen i ämnet, narcissistiska och är alltid (av okänd anledning lite bättre själva) ofta klankar dom ned på valfritt inlägg för att göra sig hörda och för att få igång diskussion med denne (tror det är deras läggning)

Av 25 olika inlägg så är det ganska lätt att hitta något knasigt och denne ger dom sig allt som oftast på (enkelt byte) så efter några dispyter sinsemellan så går denne ofta segrande ur. Sånt gillar dom.

Blir dom ifrågasatta av tredje part hänvisar dem till massa utsvävande svar om massa irrelevant om tex du använt små versaler där det skall vara stora osv allt för att förhala, reta och försöka hålla igång diskussionen. Dessa lever enligt mig i en fiktiv värld där deras verklighet enbart existerar på forum tex som här på FL.

Har också loggat in här till och från under flera år jag med.. är fortfarande samma perdoner som figurerar här under flertalet av dygnets timmar.

Tycker det bara är sorgligt, hoppas innerligt att dom skaffar sig irl liv utanför detta och med tanke på all visdom (borde lärt sig något i alla fall) så bör dom kunna klara sig rätt bra i större sällskap :)

Hoppas ingen tar illa vid sig nu för jag vill ju verkligen inte ha igång en konversation :)

• SofieJ
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-01-31 23:29:28 följande:

Jag hade inte dig i åtanke ;D Jag loggar in nån gång ibland och ser dom här namnen i vilken tråd jag än slumpvis läser. Det är mycket skryt också, alla är visst adliga, fotomodeller trots att dom är 40-50 plus, höginkomsttagare med ett rikt liv, yada yada, fast med ett väldigt behov av att trycka ner dom som skriver i känsliga rummet för att dom har nåt känsligt problem som känns tryggare att skriva anonymt om här...

Jag känner själv att jag borde sluta läsa, jag gillar att läsa om människor tankar och att stötta men känner att det är så mycket negativitet som dyker upp (ts ska alltid hoppas på. Det kan finnas två trådar med helt motsatta problem men i båda fallen får ts läsa att hen är psykiskt störd osv...)

Ahh jag förstår! Ja såna finns det gott om här :) De som beter sig på det viset skulle antagligen inte ge sig till känna här. Klassiskt beteende för att få sig själv att må bättre. Det finns några namn som är ständigt återkommande här men de flesta känns vettiga. Kan bara komma på en eller två dryga.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (MP) skrev 2018-01-31 23:33:59 följande:

Tror inte det är dig TS syftar på ;) Har en aning om vilka han syftar på, finns en del namn som poppar upp i mitt huvud också - som alltid är aktiva och sedan flera år. De svara ofta drygt och nedlåtande mot andra (oprovocerat alltså). Samtidigt som de hävdar hur perfekta liv och förhållanden och allt vad det är de har. Kan också störa mig lite på dessa och undrar vad de får ut av det.

Sen finns det andra användare som också är väldigt aktiva och har vart det väldigt länge, men som är trevliga och hjälpsamma och inte nedlåtande. Dessa har jag själv inga problem med alls, brukar tycka de kommer med sakliga och bra inlägg som jag uppskattar!

Yes, det finns ett frekvent namn som är en supergo person. Hon bara stöttar alla och sänker sig aldrig till en låg nivå hur hon än blir bemött!

Vi tänker säkert på samma personer i bägge fall.

Dels funderar jag på om det är bra för Någon att vara för aktiv på forum. Är det det? Eftersom att alla kan framställa sig själva hur dom vill blir det ju en sned bild av verkligheten. Det står väldigt mycket om otrohet, snittet som är otrogna med kollegor här måste ju vara högre än i verkligheten. Det är väldigt många ex som är hatiska mot partnerns nya och inte vill släppa taget (är det så vanligt bland gemene man?) en massa hemskheter om barn som far illa och sååå många snälla människor som är tillsammans med otrogna och psykiskt misshandlande svin som frågar om dom borde lämna och sen inte vågar.

Det är ju en ganska tung samling. Jag funderar på om det ens är bra för mig att logga in ibland, hur mår man inte då om man är härinne varje dag i flera år frekvent under dygnets vakna timmar?

Och när det man använder forumet till är att om och om igen berätta för alla om hur framgångsrik och överlägsen man är (vilket jag tycker motsägs av hur stor tid familjeliv tar i deras liv)

Det måste ju vara väldigt destruktivt?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Japp) skrev 2018-01-31 23:35:34 följande:

Undrar jag också :D

Alla dessa ?världsvana? super duktiga och bättre än alla andra på.. ptja allt verkar det som.

Vad man än skriver om: valfri input <- så har dem magisterexamen i ämnet, narcissistiska och är alltid (av okänd anledning lite bättre själva) ofta klankar dom ned på valfritt inlägg för att göra sig hörda och för att få igång diskussion med denne (tror det är deras läggning)

Av 25 olika inlägg så är det ganska lätt att hitta något knasigt och denne ger dom sig allt som oftast på (enkelt byte) så efter några dispyter sinsemellan så går denne ofta segrande ur. Sånt gillar dom.

Blir dom ifrågasatta av tredje part hänvisar dem till massa utsvävande svar om massa irrelevant om tex du använt små versaler där det skall vara stora osv allt för att förhala, reta och försöka hålla igång diskussionen. Dessa lever enligt mig i en fiktiv värld där deras verklighet enbart existerar på forum tex som här på FL.

Har också loggat in här till och från under flera år jag med.. är fortfarande samma perdoner som figurerar här under flertalet av dygnets timmar.

Tycker det bara är sorgligt, hoppas innerligt att dom skaffar sig irl liv utanför detta och med tanke på all visdom (borde lärt sig något i alla fall) så bör dom kunna klara sig rätt bra i större sällskap :)

Hoppas ingen tar illa vid sig nu för jag vill ju verkligen inte ha igång en konversation :)

Exakt, haha. Man skulle skriva ett teatermanus utifrån detta...
  • Aniiee

Jo då, jag lever och andas. Hur så? =P

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Hur mår ni som varit aktiva på familjeliv i flera år?