• Magdaaa

    När sjunker magen? Vecka 37 halsbränna och illamående

    Hej!

    Är i vecka 37, 36+3 och ligger vaken då jag kräkts av halsbränna och hittar inget läge för det känns som hela magen är kanonfull (inte förstoppad) och en överjävlig halsbränna.

    Magen är helt spänd långt upp och känns inte som den sjunkit det minsta.

    Ska inte ull barnmorskan förrän 6/2 så undrar när magen brukar sjunka egentligen?

    Känns som det är det som får mig att må dåligt just nu.

    Eller sjunker inte magen jämt?

  • Svar på tråden När sjunker magen? Vecka 37 halsbränna och illamående
  • Hope18

    Jag känner igen det du säger! Jag är i v.38 (37+2) och ska till bm imorgon. Har konstant ont i revbenen och kan inte sitta länge alls. Hoppas verkligen att det sjunker snart för oss båda.

  • Magdaaa
    Hope18 skrev 2018-02-01 18:57:12 följande:

    Jag känner igen det du säger! Jag är i v.38 (37+2) och ska till bm imorgon. Har konstant ont i revbenen och kan inte sitta länge alls. Hoppas verkligen att det sjunker snart för oss båda.


    Ja fy! Känns som jag ska sprängas snart:/ blir ju orolig att man har nån gigantisk bebis där inne haha. Nä men ja det hoppas man verkligen att det gör snart. Riktigt obehagligt..
  • Krusbärskompott

    Det är väldigt olika som jag förstått det. Är själv i v 36 o min bebis ligger på rätt håll men fortfarande högt med rörligt huvud.

    Det finns ju de som går in i förlossning utan att bebis fixerat sig än.

    Har halsbränna så fort jag lägger mig ner men måste å andra sidan inte gå upp o kissa på natten än. Så det finns fördelar o nackdelar m allt.

  • Anonym191

    Vet precis hur du känner, jag är i 37+1 nu och känner likadant. Revbenen är konstant ömma och det gör ont att sitta för länge, känns som alla organ trycks upp i bröstet och halsbrännan är inte att leka med. Min bebis ligger iofs med huvudet precis under höger revben vilket kanske inte hjälper direkt.. hon uppskattas dock ?bara? väga ca 2800g än så länge så de behöver inte vara gigantiska - som tur är kanske det är tur att man har gått hem från sitt kontorsjobb där jag satt 8h/dag alltså!

    Men nu är det inte långt kvar! Själv ska jag snittas (planerat) inom 2 veckor så nu börjar jag se ljuset i tunneln!

Svar på tråden När sjunker magen? Vecka 37 halsbränna och illamående