• Ingwaz

    Bröllopsfestlokal Hälsingland

    halloj!


    Jag och min fästmö ska gifta oss, förmodligen senare i år.


    Vi har flera bra alternativ till lokal för bröllop där vi bor nu, i södra Sverige, men vi funderar också på om vi skulle kunna få till ett bröllop i Hälsingland. Min släkt kommer därifrån och det vore kul att bjuda in våra vänner från södern till Sverige norr om Stockholm.

    Vi har dock haft problem med att hitta en bra lokal i Hälsingland. Vi bor ju inte där uppe så det är svårt för oss att rekognosera. Är det någon här som sitter inne på några tips?

    Om ni har tips på ett populärt forum för bröllopsplanering så vore det också välkommet!

    Kravspec


    MÅSTE


    Vi kommer att bli 80-120 personer.
    Vi kommer att använda cateringfirma för maten och alkohol som vi tar med från kontinenten.

    ÖNSKVÄRT


    Jag tycker om fester där man kan mingla och röra sig i olika rum och sällskap. Om alla är i samma lokal hela tiden kan det bli lite stelt. Därför gärna en byggnad med flera olika rum och kanske lite soffgrupper eller liknande.


    Riktig vattentoa, minst två stycken (vi har varit i kontakt med föreståndare för ett par hälsingegårdar som bara kunnat erbjuda dass. Jag har inget emot det personligen men vill kunna bjuda v¨åra gäster på åtminstone 1900-talskomfort)


    Gärna lantligt.

    Drömlokalen vore en vacker typ herrgård eller hälsingegård där föreståndarna har rutin för bröllop och har linne och porslin redo.

    {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Bröllopsfestlokal Hälsingland