• Anonym (Kaffedraken)

    Jag är hemmafru, fråga mig vad du vill

    Har märkt att det är ganska många hemmafru-trådar på FL, men inte någon hemmafru fråga mig vad du vill. 
    Undrar du något så fråga på. :) 

  • Svar på tråden Jag är hemmafru, fråga mig vad du vill
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag var själv hemma med mina barn till dess de började skolan, det som jag upplevde som svårast var ensamheten. Min man arbetade långa dagar, oftast 7-20 så på vardagarna var det inte mycket vuxenkontakt. Alla andra jobbade upplevde jag det som så jag hade ingen att ta en promenad med eller bjuda hem på fika. Har du samma problem eller har du andra i din närhet med barn i samma ålder?

  • Anonym (Kaffedraken)
    am88ad1112 skrev 2018-02-01 18:49:33 följande:
    Har du barn? Hur gamla isåfall?
    Trivs du bra med att vara hemmafru?
    Ja, jag har barn. De är 3 och 5. 
    Ja, det gör jag.  :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Ninni63 skrev 2018-02-01 18:49:40 följande:
    Jag var själv hemma med mina barn till dess de började skolan, det som jag upplevde som svårast var ensamheten. Min man arbetade långa dagar, oftast 7-20 så på vardagarna var det inte mycket vuxenkontakt. Alla andra jobbade upplevde jag det som så jag hade ingen att ta en promenad med eller bjuda hem på fika. Har du samma problem eller har du andra i din närhet med barn i samma ålder?
    Jag har två vänninor som också är hemmafruar. :) 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (anonym) skrev 2018-02-01 18:50:26 följande:
    Ja, jag har barn. De är 3 och 5. 
    Ja, det gör jag.  :)
    Jag är också hemmafru men mina barn är 7 och 11. Vi bor I England där det är vanligt med hemmafruar. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Ninni63 skrev 2018-02-01 18:49:40 följande:

    Jag var själv hemma med mina barn till dess de började skolan, det som jag upplevde som svårast var ensamheten. Min man arbetade långa dagar, oftast 7-20 så på vardagarna var det inte mycket vuxenkontakt. Alla andra jobbade upplevde jag det som så jag hade ingen att ta en promenad med eller bjuda hem på fika. Har du samma problem eller har du andra i din närhet med barn i samma ålder?


    Ja det förstår jag. Min syster var också hemma länge och hon tyckte det var lite ensamt när alla andra jobbade.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilken tur du har, önskar att jag också hade haft de så. Hur länge planerar du att vara hemmafru? Jag var själv hemma till dess yngsta började skolan. Hur har ni löst det med din pension? Min man är egenföretagare och vi skapade ett pensionssparande i mitt namn så jag kommer att få en ok pension. Det är inte alldeles lätt om man är löntagare har jag förstått.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ninni63 skrev 2018-02-01 19:07:29 följande:
    Vilken tur du har, önskar att jag också hade haft de så. Hur länge planerar du att vara hemmafru? Jag var själv hemma till dess yngsta började skolan. Hur har ni löst det med din pension? Min man är egenföretagare och vi skapade ett pensionssparande i mitt namn så jag kommer att få en ok pension. Det är inte alldeles lätt om man är löntagare har jag förstått.
    Jag planerar att vara hemmafru tills minstingen börjar skolan, precis som du gjorde.  
    Gällande pensionen så har vi inte gjort något speciellt. Vi resonerar helt enkelt att jag kommer så småningom börja arbeta igen, att jag inte kommer vara en hemmafru hela livet. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (anonym) skrev 2018-02-01 19:16:46 följande:
    Jag planerar att vara hemmafru tills minstingen börjar skolan, precis som du gjorde.  
    Gällande pensionen så har vi inte gjort något speciellt. Vi resonerar helt enkelt att jag kommer så småningom börja arbeta igen, att jag inte kommer vara en hemmafru hela livet. 
    Vad ska du jobba med sedan?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (anonym) skrev 2018-02-01 19:16:46 följande:
    Jag planerar att vara hemmafru tills minstingen börjar skolan, precis som du gjorde.  
    Gällande pensionen så har vi inte gjort något speciellt. Vi resonerar helt enkelt att jag kommer så småningom börja arbeta igen, att jag inte kommer vara en hemmafru hela livet. 
    Vad tycker du är bäst med att vara hemmafru?
Svar på tråden Jag är hemmafru, fråga mig vad du vill