• Anonym (Hypokondriker)

Benzo + alkohol

Haft mycket ångest de senaste dagarna som dessutom gett mig mycket fysiska symptom. Får overklighetskänslor när jag går ut bland fok osv.

Iaf, ska ut och festa imorgon - men är det farligt om jag tar 2,5 , 5 eller 10 mg stesolid idag? Kommer det påverka mig imorgon när jag dricker alkohol?

Vill även tillägga, om det nu är viktigt, att jag aldrig dricker eller tar stesolid i vanliga fall. Tar bara stesolid i nödfall och har inte druckit sen nyår.

• Svar på tråden Benzo + alkohol
  • Maga
    Anonym (Hypokondriker) skrev 2018-02-01 21:16:02 följande:

Haft mycket ångest de senaste dagarna som dessutom gett mig mycket fysiska symptom. Får overklighetskänslor när jag går ut bland fok osv.

Iaf, ska ut och festa imorgon - men är det farligt om jag tar 2,5 , 5 eller 10 mg stesolid idag? Kommer det påverka mig imorgon när jag dricker alkohol?

Vill även tillägga, om det nu är viktigt, att jag aldrig dricker eller tar stesolid i vanliga fall. Tar bara stesolid i nödfall och har inte druckit sen nyår.

Hej! Nej de kommer inte att påverka Dig idag om du tagit stesolid igår,, förutom att du kommer få mer ångest dagen efter när du vaknar. Rekommenderar EJ att dricka alkohol samtidigt som du kämpar med ångesten ://
  • Anonym (Hypokondriker)

Tack så jättemycket för svaren! <3 Tog aldrig stesolid igår ändå. Vågade inte chansa.

Tänker inte dricka överdrivet mycket och har kunnat dricka med ångest tidigare. Dricker som sagt väldigt sällan och tänker att ångesten kanske släpper när jag är bland mina vänner.

Tänker också att desto mer jag skiter i saker (som denna utgången), desto mer isolerad blir jag och då blir ångesten värre. Vill inte låta ångesten styra mig.

Än så länge har jag mått bra idag och inte haft någon ångest. Är väldigt taggad på att äntligen träffa mina vänner så det är väl det som tränger undan ångesten just nu. :)

Svar på tråden Benzo + alkohol