• Längtandsfull

Hur gör salonger gellack?

I vilken ordning och vilka produkter använder salongerna när dom målar på gellack?

Jag har gjort det några gånger men tänker aldrig på vad hon gör.

Basnaglack? Byggele? Färg osv

Vet bara att det är några gånger in och ut i lampan.

• Svar på tråden Hur gör salonger gellack?
  • K Kalle

Jag har gjort gellack på salong några gånger. Har långa och starka naglar själv, så inget byggande. Hon "tvättar" först nageln med nåt för att få bort allt fett. Sedan tar hon på underlack och efter det färgat lack och sedan överlack. Samma som vanlig manikyr alltså, fast permanent.

• SofieJ

Hmm okej, då vet jag inte. Har målat mina naglar med gellack många ggr, men då har jag bara haft underlack, färgat lack och topplack. Ingen tjock gelé. Möjligen förstärker hon nageln först då.

• Längtandsfull

Men ni härdar väll mellan varje gång?

Ja hon förstärker kanske också med gelé då.

Minns inte om hon målar med färg innan eller efter gelen.

Attans att jag inte minns

• SofieJ

Absolut, under lampan efter varje lager. Topplacket vill man ju gärna ha lite tjockare så att det inte blir fula märken. Men jag körde bara dubbla lager.

Vill du testa det själv hemma eller? :D

• K Kalle

Jag har grejor för att göra det hemma, men jag tycker inte att det blir bra. Jag använder gellack för att laga trasiga naglar och för att förstärka dem ibland. Sen målar jag valigt nagellack över. Ibland förstärker jag överlacket (brukar använda Essies gel setter eller gel couture) med ett lager gellack-överlack.

• SofieJ
    K Kalle skrev 2018-02-05 08:12:25 följande:

Jag har grejor för att göra det hemma, men jag tycker inte att det blir bra. Jag använder gellack för att laga trasiga naglar och för att förstärka dem ibland. Sen målar jag valigt nagellack över. Ibland förstärker jag överlacket (brukar använda Essies gel setter eller gel couture) med ett lager gellack-överlack.

Jag gjorde så ibland men fick inte alls samma hållbarhet om jag mixade gel- och icke-gellack. Och ja det varierar verkligen i kvalitet beroende på märke, ibland även på kulörer.
Svar på tråden Hur gör salonger gellack?