• Anonym (Olycklig)

Hur vanligt är det att ha mustasch som tjej?

Jag har mustasch :( Inte som en man riktigt men har en mörk skugga på överläppen.

Jag ser aldrig andra som har det förutom tanter. Jag är bara 29 och det har kommit mer och mer under 20-årsåldern.

Vad beror det på? Vågar inte raka för att det kan bli värre då och vill inte vaxa då jag testat en gång och råkade dra med bitar av hud på flera ställen som blev till små ärr sen :( Bleka känns också dumt, vill inte se ut som jultomten.

• Svar på tråden Hur vanligt är det att ha mustasch som tjej?
  • Anonym (salong)

Gå till en salong som använder trådar. Man blir lite röd efteråt men det går bort på en liten stund. Perfekt resultat!

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (salong) skrev 2018-02-02 10:32:49 följande:

Gå till en salong som använder trådar. Man blir lite röd efteråt men det går bort på en liten stund. Perfekt resultat!

Tack :D !! Hur länge håller resultatet i sig?
  • Anonym (diatermi?)

Det finns flera olika metoder som tar bort håren permanent. T ex diatermi som jag skrev i min signatur. Jag skulle absolut satsat på permanent borttagning om jag var du. Har själv gjort det för hårstrån på hakan...det tar lång tid och kostar endel men till slut är man fri från hårstråna. 

• Anonym (salong)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-02-02 11:35:51 följande:
    Tack :D !! Hur länge håller resultatet i sig?
    Svårt att säga. Jag har bara gjort det en gång. Men ring runt, och ställ den frågan samtidigt :)
  • Anonym (Johanna)

Jag har, och vaxar på salong ca var 5-6:e vecka. Det är nog vanligare än du tror.

• Anonym (Stäsh)

Jag är blond så mina hår är ljusa, men jag har dem i hela ansiktet, men främst på överläppen.

De här jättevanligt, att du bara sett det på tanter beror på att man ju äldre man blir skiter lite mer i att se perfekt ut.

• Anonym (Alla)

Jag tror faktiskt alla har det. Jag tar bort det med borttagnings creme ibland men då är det tillbaka nästa dag typ. Det är ljust så jag tror nog bara det är jag själv som tänker på det, om man inte står extremt nära mig i bra ljus synd det inte.

Jag har för övrigt hår i typ hela ansiktet men inget som syns då det är så ljust och inte jättemycket men hår är det ju.

• Anonym (inte alla)
    Anonym (Alla) skrev 2018-02-02 12:26:31 följande:
    Jag tror faktiskt alla har det. Jag tar bort det med borttagnings creme ibland men då är det tillbaka nästa dag typ. Det är ljust så jag tror nog bara det är jag själv som tänker på det, om man inte står extremt nära mig i bra ljus synd det inte. Jag har för övrigt hår i typ hela ansiktet men inget som syns då det är så ljust och inte jättemycket men hår är det ju.

Nej, alla har inte det. Hår på överläppen har man såklart men vissa av oss har turen att det är lika ljust och fjunigt där som i resten av ansiktet. Jag känner t.o.m. ett par tjejer som aldrig ens rakar benen för att de är fjuniga som förskolebarn, trots att de är över fyrtio. Mörk och kraftig hårväxt är sannerligen orättvist fördelad!
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (Johanna) skrev 2018-02-02 12:04:33 följande:

Jag har, och vaxar på salong ca var 5-6:e vecka. Det är nog vanligare än du tror.

Men det händer aldrig olyckor då? Jag kan vaxa mina ben själv men på läppen slits huden sönder lite :( Skulle det gå bättre på salong?
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (diatermi?) skrev 2018-02-02 11:46:03 följande:

Det finns flera olika metoder som tar bort håren permanent. T ex diatermi som jag skrev i min signatur. Jag skulle absolut satsat på permanent borttagning om jag var du. Har själv gjort det för hårstrån på hakan...det tar lång tid och kostar endel men till slut är man fri från hårstråna. 

Tack! Jag kanske kan låna pengar. Det låter skönt att slippa det för gott.
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (Alla) skrev 2018-02-02 12:26:31 följande:

Jag tror faktiskt alla har det. Jag tar bort det med borttagnings creme ibland men då är det tillbaka nästa dag typ. Det är ljust så jag tror nog bara det är jag själv som tänker på det, om man inte står extremt nära mig i bra ljus synd det inte.

Jag har för övrigt hår i typ hela ansiktet men inget som syns då det är så ljust och inte jättemycket men hår är det ju.

Fast det är klart att alla har små fjun men inte mörka så det blir som en skugga som jag har. Ingen av mina vänner vaxar och jag ser på nära håll i vissa vinklar/ljus men då är det bara blonda små fjun. Jag har mer som en matta bara över överläppen ;(
  • Anonym (Olycklig)

Förresten är jag också blond (cendré) och ljushyad så jag förstår inte detta :/ Har förstått att tjejer från tex Mellanöstern har mörkare och kraftigare hårväxt men jag är ljus och ser väldigt svensk ut.

• Anonym (Hår)

Jag brukar noppa med pincet samtidigt som jag tar ögonbrynen. Lätt som en plätt!

• Anonym (Akta)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-02-02 15:01:50 följande:

Men det händer aldrig olyckor då? Jag kan vaxa mina ben själv men på läppen slits huden sönder lite :( Skulle det gå bättre på salong?

Jo det händer. Jag använde vax för ansiktet men huden på hela överläppen följde med usch va ont jag hade i flera veckor. Blev som ett jättestort skrubbsår, som tur är blev det inga ärr. Nu använder jag en typ fjäder som man rullar över huden. Inte skönt alls men väldigt effektivt och påverkar inte huden alls. Köpte den på tradera för typ 20kr heter epistick
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-02-02 15:05:52 följande:

Förresten är jag också blond (cendré) och ljushyad så jag förstår inte detta :/ Har förstått att tjejer från tex Mellanöstern har mörkare och kraftigare hårväxt men jag är ljus och ser väldigt svensk ut.

Nej, vi har inte kraftigare hårväxt. Bara mörkare.
  • Anonym (diatermi?)
    Anonym (Sluta) skrev 2018-02-02 19:01:39 följande:

Nej, vi har inte kraftigare hårväxt. Bara mörkare.

De tjejer från Mellanöstern som jag är bekant med har väldigt mycket mer hårväxt än en genomsnittlig nordisk typ. De har t o m hår på ryggen. Men de kanske är undantag.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Olycklig) skrev 2018-02-02 15:01:50 följande:
    Ja självklart skulle det gå bättre på salong! De som jobbar där är ju proffs. Har aldrig hänt mig nånting och då har de vaxat min läpp hundratals gånger... sluta noja och boka en tid bara ;)
Svar på tråden Hur vanligt är det att ha mustasch som tjej?