Svår pms-depression! Klimakteriet?
Jag har aldrig haft någon svår pms, kanske lite humörsvängningar men aldrig ont eller så.
Nu har jag passerat 40 med några år, mensen har börjat bli lite oregelbunden och jag antar att det är klimakteriet som närmar sig!
Vad jag också har märkt är att jag blir helt psyko under någon vecka, strax innan mens tills den slutat! Gråter för allting och är jättesur och snäsig mot min fina sambo som jag stör mig jättemycket på under den här veckan. Varje månad under mensen så överväger jag seriöst att lämna honom och är även irriterad på jobbet (även om jag försöker skärpa mig där!). Jag älskar min sambo, vi har det jättebra ihop, och jag vill verkligen inte lämna honom ju! Men under mensen tål jag knappt att se honom!! Detta har kommit det senaste halvåret, har inte varit i närheten av så här psyk-pms-ig tidigare! Har det med klimakteriet att göra, eller håller jag på att bli galen? Lider med min sambo som behöver leva med mig under den här tiden, och jag skäms efteråt för hur jag blir mot honom!