• Ladythewinter

typ foglossning??

hej..

har fått som känns precis som foglossning, ont i blygdbener, ljumskarna, höfterna och svanken. Det känns okej så länge jag sitter/ligger still men som nu ikväll när jag hållt på med tvätten och sprungit upp och ner i trappor så här jag sjukt ont och orkar inte stå. Vad i hela friden kan det vara? min yngsta är född för 5 år sen och har inte kännt av det sen dess. kan väl knappast vara foglossning?

• Svar på tråden typ foglossning??
  • Nelly12345

Är du helt 100 på att du inte är gravid? Jag upptäckte 2 graviditeter pga foglossning som kom tillbaka från ingenstans.

• Ladythewinter
    Nelly12345 skrev 2018-02-02 22:30:46 följande:

Är du helt 100 på att du inte är gravid? Jag upptäckte 2 graviditeter pga foglossning som kom tillbaka från ingenstans.

Ja det är jag rätt säker på för det var min första tanke också. Då mensen är sen och mensvärken finns. men testen visar negativt. Men slutade med mini piller för en månad sen så kanske beror på det? att jag har överflöd av hormoner? men får msn foglossning av att sluta med minipller?
  • EpicNurse

Då är det nästintill garanterat pga att du slutat med prevmedel! Det är supervanligt att få gravsymtom då.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Ladythewinter
    EpicNurse skrev 2018-02-02 22:58:30 följande:

Då är det nästintill garanterat pga att du slutat med prevmedel! Det är supervanligt att få gravsymtom då.

ja mensvärken och att mensen är sen hade jag redan förstått att det är pga p pillerna. men foglossning? rätt häftigt hur kroppen fungerar egentligen..
  • EpicNurse
    Ladythewinter skrev 2018-02-02 23:01:09 följande:

ja mensvärken och att mensen är sen hade jag redan förstått att det är pga p pillerna. men foglossning? rätt häftigt hur kroppen fungerar egentligen..

Ja man kan få alla möjliga besvär tex halsbränna, metallsmak, yrsel, doftkänslighet osv
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • SysterY

Kan absolut vara foglossning. Man kan få det kroniskt. Har det själv kroniskt och det kommer och går i perioder.

• Ladythewinter
    SysterY skrev 2018-02-03 03:31:37 följande:

Kan absolut vara foglossning. Man kan få det kroniskt. Har det själv kroniskt och det kommer och går i perioder.

usch inte kul alls för dig.. men hur började ditt? jag har ju inte märkt av detta sen jag förde dottern för 5 år sen och nu helt plötsligt så börjar det..
  • SysterY
    Ladythewinter skrev 2018-02-03 11:31:17 följande:

usch inte kul alls för dig.. men hur började ditt? jag har ju inte märkt av detta sen jag förde dottern för 5 år sen och nu helt plötsligt så börjar det..

Jag fick det efter första graviditeten och har egentligen aldrig blivit helt av med det. Har dock lärt mig leva med det.
Svar på tråden typ foglossning??