• Äldre 3 Feb 09:48
    5043 visningar
    28 svar
    28
    5043

    Palmemordet

    Hej! Jag har under hela mitt liv varit väldigt intresserad av Palmemordet. Jag läser kriminologi sista året på gymnasiet just nu. Första året på gymnasiet skämtade min lärare om att "om jag skulle lyckas lösa Palmemordet så skulle jag få gå ut med enbart A:n". Jag såg det som en omöjlig, men ändå kul utmaning. Nu skriver jag ett sista arbete i skolan om just det här mordet och det jag har lärt mig under min livstid, men främst de senaste två och ett halvt åren. 

    Jag har teorier, jag har även förklaringar med bevis till en viss nivå. Jag arbetar inte som polis så jag har inte tillgång till all bevisning så jag kommer aldrig ha tillräckligt mycket. Och jag vet att även om det jag lade fram till polisen skulle visa sig vara sant så skulle ingen ge cred till en 18 åring. Troligtvis är det inte alls sant utan jag är säkert väldigt mycket ute och cyklar. Jag menar har ingen kunnat lösa Palmemordet trots att de har spenderat hela sina liv åt fallet, så är det klart att min lösning inte är rätt.

    Min fråga till dig är i alla fall vem du tror dödade Olof Palme. Skriv gärna även varför du tror det. Har du intervjuat vittnen, tittat på dokumentärer, läst i tidningar eller varför har du dessa åsikter? Jag tänker lämna mina tankar hemliga en stund, i fall att. MEN jag har byggt upp det utifrån intervjuer med vittnen och bekanta till Palme, genom att  läsa böcker, på internet och tittat på hundratals dokumentärer/videos om det hela. Alla säger ju självklart olika och det gäller att vara kritisk till allt, men jag har i alla fall kommit någonstans med det. Även om det säkert är helt fel...

    Jag behöver i alla fall höra vad det svenska folket tror till min text så lite hjälp skulle uppskattas. Tack!

  • Svar på tråden Palmemordet
  • Äldre 3 Feb 17:09
    #1

    Israel/USA

  • Äldre 3 Feb 17:14
    #2

    Jag tror även att Anna Lind var Palmes dotter och att hon mördades av ungefär samma skäl.
    Intressant att du startade just den här tråden idag, jag har nämligen suttit hela morgonen och gått igenom information.
    Vad jag vet med total säkerhet är att Carl-Fredrik Algernon mördades.
    Min mamma jobbade på damsalongen (ja det hette ju så på den tiden) där Algernons fru gick.
    Strax efter Algernon föll framför tunnelbanan träffade min mamma en bekant som darrande berättade att hon såg Algernon knuffas framför tåget. Däri ligger min uppfattning om att vad Algernon visste var av stor vikt i Palmemordet.

    www.politiskamord.com/pindex.html

  • Äldre 3 Feb 17:24
    #3
    Jag menar har ingen kunnat lösa Palmemordet trots att de har spenderat hela sina liv åt fallet, så är det klart att min lösning inte är rätt.

    Jag tror att det är flera som sitter med sanningen så om du skulle ha träffat rätt förefaller inte speciellt otrovärdigt.

    Intressant är också att Palmes politiske vän Bernt Carlsson dog på Pan Am flight 103 över Lockerbie.

    Olof Palme's protégé and political ally, UN Commissioner for Namibia Bernt Carlsson, was targeted by apartheid South Africa when Pan Am Flight 103 was sabotaged over Lockerbie, Scotland on 21 December 1988. Bernt Carlsson was on his way to New York to attend the signing ceremony on 22 December 1988 at United Nations headquarters of an agreement granting independence to Namibia, which had been illegally occupied by apartheid South Africa in defiance of UN Security Council Resolution 435.
  • Äldre 3 Feb 17:34
    #4

    Samt att polisen inblandade i fallet sänktes på väg till Estonia

  • Äldre 3 Feb 17:45
    #5

    Anledningen till mordet? Ja det finns ju flera. Palme var inte omtyckt av Israel och USA (hans vänskap med Arafat + senare mördad, samt sina åsikter i Palestinafrågan). Lätt förenklat men du förstår nog vad jag menar.
    Men jag tror han mördades pga Contra Iran vapnen.  Men jag är inte helt säker så inväntar med spänning ditt svar. 

  • Äldre 3 Feb 19:31
    #6
    -1

     


    "När Estonia sjönk 1994 omkom 63 poliser. De deltog på en konferens ombord på färjan. Fartygsolyckan blev ett dråpslag mot Palmeutredningen, vilket inte framkommit i media. Dammegård (2016) är övertygad om att flera av de omkomna poliserna hade kunskaper som skulle kunat avslöja osanningar kring Palmemordet. Dykare som varit nere i djupet och studerat fartygsskrovet har fått munkavle sedan de upptäckt ett stort uppfläkt hål under vattenlinjen på styrbords sida. En kraftig explosion hade långt innan fartyget fick slagsida, hörts av besättningsmän och passagerare. Explosionen är enligt dykarna orsaken till att Estonia kantrade och sjönk. Fartyget måste helt enkelt ha utsatts för sabotage. ... Ansvariga politiker har gjort allt för att dölja detta faktum."
  • Äldre 4 Feb 16:14
    #7

    puff

  • Syster­Y
    Äldre 4 Feb 16:18
    #8
    -1

    Christer Pettersson mördade Olof Palme. End of story.

  • Äldre 5 Feb 14:42
    #9
    a888ad111 skrev 2018-02-03 17:24:09 följande:
    Intressant är också att Palmes politiske vän Bernt Carlsson dog på Pan Am flight 103 över Lockerbie.

    Olof Palme's protégé and political ally, UN Commissioner for Namibia Bernt Carlsson, was targeted by apartheid South Africa when Pan Am Flight 103 was sabotaged over Lockerbie, Scotland on 21 December 1988. Bernt Carlsson was on his way to New York to attend the signing ceremony on 22 December 1988 at United Nations headquarters of an agreement granting independence to Namibia, which had been illegally occupied by apartheid South Africa in defiance of UN Security Council Resolution 435.
    It was the Uranium

    theecologist.org/2014/jan/06/flight-103-it-was-uranium
  • 81143p­m
    Äldre 8 Feb 18:17
    #10

    Puff, vill ju höra från ts

Svar på tråden Palmemordet