• Humle85

    Är jag gravid?

    Hej!

    Jag är ny här och som rubriken lyder är jag ute efter hjälp. Är expert på att överanalysera :)

    Jag har köpt ett gravtest men tänkte vänta tills imorgom för att ta morgonurinen vilket jag har hört ger bäst resultat. Men otålig som jag är ställer jag frågan ändå:)

    Men jag vill mest höra om någon känner igen sig. Jag vill så gärna ha barn men eftersom jag har en stor cysta som täpper igen vägen upp till livmodern har jag fått svar från läkaren att det kan bli svårt för mig att få barn. Dock är det inget jag stressar över just nu men insåg idag att min mens är sen. Symtomen jag haft har jag inte kopplat samman med graviditet utan trott att det varit förkylning (haft halsfluss tidigare i veckan)

    Mina symtom är:

    Mens sen 6 dagar ( har en app som jag alltid fyller i och min mens har alltid varit regelbunden)

    Ömma bröst.

    Trött som bara den.

    Förändrat luktsinne ( tänkte inte på det först utan trodde att alla hade tömt parfymbutiken) har även känt lukter som jag inte tidigare känt.

    Ont i magen ( trodde först att det var mensvärk men det gör ont längre ner än vanligt, nästan som stickningar) brukar ha svåra smärtor vid ägglossning och mens men känner inget av det nu.

    Huvudvärk.

    Lätt illamående (utan att spy)

    Extrema humörsvängningar ( gråter till talang)

  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • Humle85

    Oj, nu kanske jag var dumt att lägga tråden här. Jag har som sagt också endo och hoppas inte att nån tar illa upp!

    Jag kan själv bli ledsen när jag hör att andra pratar om graviditet.

    Eller kan man ändra kategori i efterhand?

    Note to self; tänk en gång till innan du postar inlägg :p

  • Linsi

    Om mensen är 6 dagar så kan du testa närsom under dagen.
    Det är bara om man testar tidigt (före bim) som det är bäst att ta morgonurinen.

  • Humle85

    Jaså okej, det visste jag inte..vad bra, då tar jag ett test på en gång så slipper jag överanalysera:)

    Tack!

  • Fins Mamma
    Humle85 skrev 2018-02-03 16:05:30 följande:

    Jaså okej, det visste jag inte..vad bra, då tar jag ett test på en gång så slipper jag överanalysera:)

    Tack!


    HUR GICK D3T?
    ?
  • Linsi
    Humle85 skrev 2018-02-03 16:05:30 följande:

    Jaså okej, det visste jag inte..vad bra, då tar jag ett test på en gång så slipper jag överanalysera:)

    Tack!


    Så har det stått på de test jag tagit (CB)

    Skulle tro att andra fungerar likadant.
  • Humle85

    Det visade negativt. Såg på förpackningen att de rekommenderar morgonurin. Men jag tror att mensen snart dyker upp, annars har jag ett till. Men det borde väl vara rätt om jag redan tagit ett test som visat negativt?

  • Linsi
    Humle85 skrev 2018-02-03 20:23:05 följande:

    Det visade negativt. Såg på förpackningen att de rekommenderar morgonurin. Men jag tror att mensen snart dyker upp, annars har jag ett till. Men det borde väl vara rätt om jag redan tagit ett test som visat negativt?


    Vilket märke använde du?

    CB skriver att om tar testet från den dagen du förväntar mens kan du testa när som under dagen.

    Jag har enbart använt CB de gånger jag testat.

    Mensen brukar komma igång när man gjort ett test om inte annat...
  • Humle85

    Jag använde rsfu. Kanska ska prova CB om mensen inte kommer igång. Ibland spelar kroppen sig ett spratt.

  • Linsi
    Humle85 skrev 2018-02-03 20:51:08 följande:

    Jag använde rsfu. Kanska ska prova CB om mensen inte kommer igång. Ibland spelar kroppen sig ett spratt.


    Det gör den verkligenSkrattande
    Lycka till med testandet.
  • Humle85

    Tog andra teststickan i måndags morse som visade negativt. Mensen har fortfarande inte kommit, +9 dagar idag. Har läst som en galning överallt men blir inte mycket klokare ändå ????

    Känns ju inte som nån idé att ta cb men har läst om låghormonare då de plussat vid typ bmi+16. Så jag avvaktar ett par dagar till.

    Men samtidigt så går tankarna på vad det kan bero på. Vet ju att stress kan påverka men kan inte påstå att jag stressat speciellt mycket, men däremot haft mer energi än vanligt. Pysslat och bakat som en tok, haha.

Svar på tråden Är jag gravid?