• Anonym (Ensam?)

Någon som har kronisk halsinflammation?

Efter koll av halsen x-antal gånger, blodprover och kamera genom näsan så har jag nu fått diagnosen kronisk halsinflammation. Lär dig leva med det, obotligt, tack och hej.

Haft halsont i 1 1/2 år minst, säkert längre. Klumpkänsla, främst ena halvan av halsen är påverkad.

Någon mer med denna diagnos?

Hur lär man sig leva med denna jobbiga känsla?

Och är det verkligen ofarligt?

Googlade och fick såklart upp cancer och död.

• Svar på tråden Någon som har kronisk halsinflammation?
  • Anonym (Ensam?)

Eller är det någon som haft långa besvär och hittat en orsak o lindring?

Jag efterfråga röntgen, tänker ju på tumörer, men det nekades jag till av både ÖNH och VC.

• Anonym (Ensam?)
    Tofflans skrev 2018-02-03 18:25:43 följande:

Oj, finns det verkligen inget att göra? Jag har aldrig hört talats om kronisk halsinflammation.....

Inte jag heller. Tills igår. Men googlat och hittar inget egentligen. På nått ställe stod det att ökade risken för cancer i området men inget mer. Finns inte någon info alls. Därav denna efterlysning.
  • Katarina788

Jag använde Fluconazal 150 piller, ett I veckan under 2 veckor och gick på en anticandida diet en månad efter. Tog flera naturmedel mot svamp också

• Anonym (Ensam?)
    Katarina788 skrev 2018-02-03 19:17:53 följande:

Jag hade kroniskt ont I halsen I säkert 10 år. Det var svamp I halsmandlarna!!

Hur blev du av med det?

Hur fick du diagnos?

Vilka symtom hade du?
  • Anonym (tonsiller)

Har de inte föreslagit att ta bort halsmandlarna det gjorde de alltid för några år sedan om man hade halsmandlar som var kroniskt irriterade och förstorade utan påvisande av bakterier eller virus. 
    Har de undersökt att det inte är inflammation i sköldkörteln för den kan ge symtom som ont i halsen och svårigheter att svälja när den är i inflammation 

• Katarina7888

Jag hade återkommande öronproblem som jag fick örondroppar för, detta pågick I över tio år tills en läkare såg att jag hade svamp I örat.
    Därför tjatade jag mig till att de tog ett halsprov och letade efter svamp - vilket de hittade.
    Jag skrev ovan hur jag fick bort det. Det var 4 år sedan och jag har inte haft ont I halsen sedan dess. Faktum är att jag inte ens varit sjuk så jag tror att svampinfektionerna störde mitt immunförsvar.

Så be om ett nytt halsprov. De kommer antagligen att kolla på dig som om du är knäpp, men det kan det vara värt.

• Katarina7888

Jag hade I stort sett alltid ont I halsmandlarna och jag hade även vita proppar I dem. Ofta feber och sjukdomskänsla I kroppen.

• Anonym (Ensam?)

Pratat med vc igen men får ingen mer hjälp. Jag ?måste acceptera läget? var det svar jag fick.

Svar på tråden Någon som har kronisk halsinflammation?