• emeloi

Träningskläder gravid?

Hej! Jag har letat förtvivlat letat efter billigare träningsbyxor för gravida.. Har ni några bra tips?

• Svar på tråden Träningskläder gravid?
  • Mittiprick

Lindex hade skitbra byxor förra säsongen! Dom kanske har fortfarande.

Tells it the way it is.
  • Moorii
    Mittiprick skrev 2018-02-03 20:42:04 följande:

Lindex hade skitbra byxor förra säsongen! Dom kanske har fortfarande.

Tyvärr verkar lindex ha lagt ner mammakläder i butik, eventuellt kanske de har online. Letade i början av graviditeten efter mammakläder, men finns bara hm nu som har i butik. Jättetråkigt!
  • Mittiprick
    Moorii skrev 2018-02-03 21:00:05 följande:

Tyvärr verkar lindex ha lagt ner mammakläder i butik, eventuellt kanske de har online. Letade i början av graviditeten efter mammakläder, men finns bara hm nu som har i butik. Jättetråkigt!

Nä vad tråkigt. Och korkat. Fattar inte varför inte fler har gravidkläder i butik! I mean, lite mindre än hälften av befolkningen kommer vara i behov av gravidkläder någon gång i livet...

Tipsar annars om zalando och bonprix som brukar ha väldigt billiga gravidkläder.
    Tells it the way it is.
  • Krusbärskompott

Tycker att Karii Traas vanliga linnen o toppar funkar super, hade några sedan innan graviditeten och de funkar fortfarande (35+6 idag). Lite längre och väldigt stretchiga. Byxorna funkade för mig fram till ca v 22, sen var det knte skönt längre.

Sedan investerade jag i ett par springtights o en springjacka från mamalicious. Lyckades köpa på rea från deras webshop.

Till yogan har jag använt tights från boob, once on never off. Och de är verkligen helt fantastiskt sköna, lufsar runt i dem hemma jämt o ständigt nu. Men de är inte i funktionsmaterial.

Investerade även i en gravidbaddräkt köpt på rea, har alltid bikini i vanliga fall men det känns obekvämt att visa gravidmagen i simhallen tycker jag.

Lycka till!

• Moorii
    Mittiprick skrev 2018-02-03 21:06:44 följande:

Nä vad tråkigt. Och korkat. Fattar inte varför inte fler har gravidkläder i butik! I mean, lite mindre än hälften av befolkningen kommer vara i behov av gravidkläder någon gång i livet...

Tipsar annars om zalando och bonprix som brukar ha väldigt billiga gravidkläder.

Precis! Tänk om någon kom på tanken med en butik med bara gravidkläder i olika priskategorier, det finns ju ingen risk att folk inte kommer och handlar, för som sagt.. Gravida kvinnor finns alltid!

Zalando håller jag med om! Näthandlar också från hm, en del saker finns där men inte i butik tex.
  • emeloi

Tack för alla tips! Jag har kollat runt på nätet en del men utbudet är skralt.. Sen är jag lite halvsnål också så vill helst inte behöva lägga tusentals kronor på träningskläder :) men jag ska titta i olika fysiska butiker, se vad dom rekommenderar. Tack igen hörni!

• Mittiprick
    emeloi skrev 2018-02-03 23:29:36 följande:

Tack för alla tips! Jag har kollat runt på nätet en del men utbudet är skralt.. Sen är jag lite halvsnål också så vill helst inte behöva lägga tusentals kronor på träningskläder :) men jag ska titta i olika fysiska butiker, se vad dom rekommenderar. Tack igen hörni!

Kolla asos också!
    Tells it the way it is.
  • Sdy1

Jag köpte ett par vanliga träningsbyxor på Stadium (Soc) i större storlek. Högre midja med bred inte så åtsittande mudd som först i v 32 började kännas lite små/låga (men det gör alla kläder, så känns inte som det spelar någon roll sista månaden). Tänkte att jag kan använda dem efter förlossning också.

• ellinorlar

Vet inte vilken månad just du är i, men tänkte att andra också kanske kunde få tips. Har själv letat runt efter sportkläder eftersom jag är gravid i vecka 30 nu. Men jag har faktiskt fortsatt köra på Hunkemöllers träningskläder. Kanske inte funkar om några veckor haha men de är sjukt sköna och rätt strecthiga iallafall
    https://www.hunkemoller.se/se_sv/sport/sport-collection.html

• Duppedu

Har inte använt dom själv men emelie hollsten har gravidtights för 599, om du söker efter restless mama. Har hört väldigt gott om dom :)

Svar på tråden Träningskläder gravid?