• Maja 1

    Tvilling längtan

    Jag och min man planerar syskon till våra barn. Jag kan inte hjälpa det men jag har alltid haft en stark längtan efter tvillingar. Och nu hoppas jag bli gravid med det även om "bara" ett barn är lika välkommet. Någon mer dom känner såhär?

  • Svar på tråden Tvilling längtan
  • joannaq

    Samma här konstigt nog :) Min mamma är tvilling och hon har två par tvillingsyskon! Även om hon inte är helsyskon med det ena paret. Så borde ligga i generna :) Jag har dock två grabbar och de är inte tvillingar.

  • Ida9365

    Ja jag hade gärna velat ha tvillingar, är tvilling själv. Men det är trots allt ovanligt så man får ställa in sig på att det med största sannolikhet inte blir så.

  • Maja 1

    Vad kul att jag inte är ensam om den längtan. Jag har fem barn och barn nummer två var tvilling men en försvann som ett tidigt missfall. Och ändå sedan dess har denna längtan funnits. Det blir säkert inte så men vem vet?

  • Anonym (Sofia)
    joannaq skrev 2018-02-03 23:07:35 följande:

    Samma här konstigt nog :) Min mamma är tvilling och hon har två par tvillingsyskon! Även om hon inte är helsyskon med det ena paret. Så borde ligga i generna :) Jag har dock två grabbar och de är inte tvillingar.


    Bara tvåäggstvillingar är ärftligt, och bara från mammans sida...

    Jag hade väldigt gärna fått tvillingar när jag var gravid med första barnet!
  • Anonym (Det går)

    Det går ju att öka chansen genom att underminera utomlands etc men så viktigt är det kanske inte?

    Jag hade gärna fått det om det var naturligt så att säga men vill inte så mkt att jag kan betala för det.

  • joannaq
    Anonym (Sofia) skrev 2018-02-04 00:11:08 följande:

    Bara tvåäggstvillingar är ärftligt, och bara från mammans sida...

    Jag hade väldigt gärna fått tvillingar när jag var gravid med första barnet!


    Jaha men min mamma är tvåäggstvilling :)
  • joannaq
    Anonym (Sofia) skrev 2018-02-04 00:11:08 följande:

    Bara tvåäggstvillingar är ärftligt, och bara från mammans sida...

    Jag hade väldigt gärna fått tvillingar när jag var gravid med första barnet!


    Jaha men min mamma är tvåäggstvilling :)
Svar på tråden Tvilling längtan