• snuttplutt

Ska man ha dubbelsäng?

När man är singel, och aldrig har nån tjej/kille hemma?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-04 09:05
    Bara undrar för när jag kollar inredningsbilder, och söker på bachelor pads, bachelor bedroom och liknande... nog fan har alla dubbelsäng.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska man ha dubbelsäng?
  • Cecese

Ska och ska..... det enda man ska är födas och dö. Det är väl upp till var och en hur stor säng man vill ha. 

• K Kalle

Om du tar hem nån ger det ett desperat intryck. Tro mig. Satsa på en stor enkelsäng.

• Leijan

Jag hade köpt en dubbelsäng ändå, då kan man sova både härs och tvärs utan att ramla ur. Underbart! : -D

• IsDimma

Jag hade definitivt valt en dubbelsäng. Man vet aldrig när man kommer hem med någon.

Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • vipsan
    snuttplutt skrev 2018-02-04 08:24:29 följande:

När man är singel, och aldrig har nån tjej/kille hemma?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-04 09:05
    Bara undrar för när jag kollar inredningsbilder, och söker på bachelor pads, bachelor bedroom och liknande... nog fan har alla dubbelsäng.

Ska och ska.. Det finns väl inte direkt någon regel som säger at man måste det ena eller andra. Personligen hade jag valt att ha en dubbelsäng om jag var singel. Det är för att jag gärna har gott om plats när jag sover plus att jag gärna ser att det finns plats för barnen om de vill sova hos mig.
  • Aniiee

Beror ju på hur mycket man brer ut sig när man sover själv. Jag och min tjej får plats tillsammans i en 90-säng om det kniper (hade det jättelänge), medan mitt ex nästan trillar ur en 120-säng.....

Om man hoppas på besök så tycker jag att en 120-säng kan vara lagom. Eventuellt en 140-160 just in case.....

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • John22

Ja, enkelsängar är för små. Och flyttar man in med någon måste man inte köpa en ny säng.

• Juosi

Gillar inte små sängar så har dubbelsäng och det blev ju bra sen när man fick sambo slapp man köpa en ny säng ,sambon må vara en liten dvärg på ca 42 kilon och 152 cm =P men hon snor skit mycket plats i sängen så är glad att jag har en stor rymlig säng

• Juosi
    K Kalle skrev 2018-02-04 09:00:59 följande:

Om du tar hem nån ger det ett desperat intryck. Tro mig. Satsa på en stor enkelsäng.

En enkelsäng ger ju snarare en intrycket på att man är ett liten barn som inte kan planera inför framtiden och växa upp

• Juosi

Frågar är väl så här, har man plats över? Jag har ett väldigt stort sovrum så då var ju en dubbelsäng passande, medan sambon när vi dejtade hade en betydligt mindre lägenhet och där med en mindre säng, ganska enkel logik

Svar på tråden Ska man ha dubbelsäng?