• Morrizz

Antal besök hos BM när man har RH-negativ blodgrupp.

Hej, undrar hur ofta ni andra fick gå till BM? Har själv A- i blodgrupp. Vid inskrivningen ( v10) gjorde BM ett antikroppstest, allt var OK, nu har jag inte fått ny tid hos BM än - så jag undrar när gjorde ni nästa antikroppstest? Fick ni gå oftare på kontroller pga av det?
    Minns från tidigare graviditeter att dom totalt kollade det 3 ggr/ graviditet.

• Svar på tråden Antal besök hos BM när man har RH-negativ blodgrupp.
  • sanndris

Det är nog samma antal kontroller..
    Jag har en vanlig blodgrupp och jag har blivit kollad oxå tre gånger..
    Men jag vet inte säkert..

• FruLidgren

Jag e RH negativ å jag fick lämna blod en extra gång

• FruLidgren

tror att d va i typ V 25-30 nån gång

• Kickans mamma

inga fler besök pga det.

• tjorven80

ja e rh negativ och mig kollade de en x gång

• Bodi

Jag är också Rh-neg. BM kollade med ett blodprov bara annars var det ingen skillnad var i vecka 25 nånting då.

• Michella

Jag är O rh-, på mig tog de sammanlagt tre blodprov under min förra graviditet!!!! O nu väntar jag igen!!!

• FruLidgren

Fick ni nån spruta på BB efter förlossningen? Jag har inget minne av det men min mamma tjatar om att man skulle få det?! Det kanske beror på bebisens blodgrupp?

• Michella

Jag fick ingen spruta för min son hade samma blodgrupp som mig!!! Hade han varit rh? så hade jag fått en spruta efter förlossningen!

• FruLidgren

aha då förstår jag! Min son har samma blodgrupp som jag

• Theodoris

Jag har pratat med min bm om det och man tar blodprov tre ggr. Det fick jag göra med min första.

Det är först vid inskrivninge, sen runt vecka 22 tror jag och v.34. Men är inte helt säker. Men det är iaf definivt tre ggr.

Hoppas detta barn blir rh- så jag slipper ta en spruta efter.

• maya06

extra blodprov i v.35....första barnet, med andra blir det tydligen i v.25 och v35 ca.

• Elisha

Här tar man bara ett extra blodprov i v33, det första tog man vid inskrivningen då de också bestämde blodgrupp.

• Lilla molntuss

Fick också lämna en extra blodgruppering senare i graviditeten och fick en spruta på bb eftersom dottern är positiv.

Svar på tråden Antal besök hos BM när man har RH-negativ blodgrupp.