• Alfa7

Tryck över bröstet pga av stress.

Jag har nu haft ett tryck över bröstet konstant i över 2,5 vecka. Jag vet att det beror på stress och ångest, då jag innan genomgick en period av enorm press under ca 1 månads tid. Jag trodde jag kunde hantera pressen, men en dag när jag vakande upp hade jag detta obehagliga tryck. När jag fick trycket över bröstet gjorde jag direkt ändringar i mitt liv, ändrade till mindre stressiga uppgifter på jobbet, ändrade allt som kunde stressa mig privat. Men likväl släpper inte trycket. Första 10 dagarna vandrade trycket över brösten runt lite, och kunde ibland vara vid de nedre revbenen för att sedan sitta över de övre revbenen. Nu har trycket placerat sig rakt i mitten av bröstkorgen och stannat där i några dagar. Jag vet att det inte beror på nån närliggande hjärtinfarkt, då jag kollat med EKG och alla värden är ok. Jag sover ordentligt varje natt (8-10 timmar) och äter ordentligt. Men likväl släpper skiten inte. Det är väldigt frustrerande. Jag är dessutom inte lika stark längre och blir lite andfådd om jag anstränger mig lite extra. Mina frågor:

Hur länge dröjde det för er andra som har upplevt samma sak innan trycket försvann helt?

Har ni som haft det en längre tid likt mig blivit av med besvären för gott, eller är det nått som kommer och går hos er numera? 

• Svar på tråden Tryck över bröstet pga av stress.
  • Anonym (aaaa)

Jag hade problem med bröstsmärtor som inledning till utmattning. Bromsa upp tillvaron och hoppas du slipper resten.

Har blivit med lyhört för kroppens signaler, och har ändå inte kännt av något på flera år.

• Sens

Jag brukar få det där också. Oftast är det ångest men det har även hänt att jag gått och spänt mig så mycket och så länge att jag fått en låsning i bröst eller bröstrygg. Även om det inte är en låsning så rekomenderar jag att du tar en tur till en osteopat. Det kan mjuka upp kroppen och får en att slappna av. Ifall du inte vill gå till en osteopat så kan det vara skönt med en intensiv massage istället.

Lycka till!

• ABcde098

Jag har upplevt exakt samma som du! Levt med bröstsmärtor i över 2,5 år nu! Så 2,5 veckor låter som bara en början! Mitt började uppenbarligen utav utmattning stress. Har börjat mediciners för detta så de värsta smärtorna släpper men det är i get roligt! Aldrig upplevt nåt liknande i mitt liv. Tufft e det och hoppas inte du behöver gå lika länge som jag! Känns som jag får leva med detta livet ut! Börjat bli vardag för mig.

Svar på tråden Tryck över bröstet pga av stress.