Anonym (Njurssk) skrev 2018-02-07 15:00:51 följande:
Jag tycker väl att du bör ta upp det med din läkare. Det där med skummande urin brukar betyda att det pågår en inflammatorisk process i njuren som vid vaskulit som din mamma hade? Brukar vara några blodprover för kontrollera.
Alfa 1 Antitrypsin kännee jag inte till men efter lite googlande verkar det mer med lungsjukdomar att göra?
Kreatinin är inte särskilt tillförlitligt eftersom det påverkas av mycket annat, t ex ålder och muskelmassa eller t ex att man inte kan tömma blåsan ordentligt. Vill man ha reda på den faktiska njurfuntionen för man göra ett iohexolclerance.
Nu vet jag inte vilka smärtlindrande mediciner du ätit men mediciner som Ipren, Voltaren och Treo är rena rävgiftet för njurarna om man äter det länge och kan utlösa en njursvikt.
Men vill bara säga att med tanke på att symtomen är så diffusa för njursvikt så kan det mycket väl vara något annat, om du har andra sjukdomar i botten. Men tycker absolut du ska diskutera det med din läkare, speciellt angående skummande urin!
Tack för svar! Ok har dålig kondition och har sökt för det med. Blir lätt andfådd.
Mängder av citodon, alvedon 665, tramadol och morfin har jag tagit under kanske 3-4 år. Kollar med läkaren då :)