Stökig släkting!
Vi har en släkting som vi beslutat att klippa banden med mig. För c:a 8 år sedan ringde det på min privata mobil med ett utlandsnummer och idag skulle jag inte svarat. Jag hade inte träffat karlen på över 20 år och trodde han hade skärpt sig. Så ok jag vi bytte e-mailadress. Mina erfarenheter av honom var väldigt negativa dels fick vi bedriva transit när de skulle vidare med båt eller flyg till Finland. En gång var han så packad förstörde en helg för mig, en annan gång hade han gjort sig av pengar frågade om han fick låna pengar och vid ett annat tillfälle tog han med en A-lagare hem till mig. Han lånade mina föräldrars lägenhet utomlands men glömde att städa efter sig tomglas var kvar och fönstret var öppna. För ett år sedan när jag skulle tenta upplyste jag honom att jag måste lägga energin på att plugga men han försökte ringa men jag svarade inte. Han skryter hela tiden bor numera i f d Öststatsland och vi har helt olika åsikter när det gäller politiken. Förra veckan tog jag ett beslut att klippa kontakten totalt med honom för jag vill inte bli utnyttjad igen.
Jag blockerade honom på Facebook och Linkedin för han stal bilder från mig lade ut på sin tidslinje då blev jag förbannad. Ibland är det är lugnast att klippa kontakter när folk är obekväma när man inte har något gemensamt med dom.