Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Frh5y

Efter operation. Citodon

Hej,

Jag opererade bort halsmandlarna för snart en vecka sedan (fredags). Jag har fått ondare och ondare för varje dag och nu klarar jag inte av att få i mig vatten. Mår sjukt dåligt efter att inte ätit nästan något på en vecka så att inte ens lyckas få i sig mer än 1 glas vatten känns inte bra.

Jag fick först alvedon och diklofenak utskrivet men fick göra återbesök på öron näsa hals mottagningen igår och fick då citodon brus utskivet. Det gör först sjukligt ont att få i mig citodonet men sen verkar det väldigt snabbt. Men efter max 2 h så har jag sjukt ont igen. Blir värre och värre och förstår inte hur det kan bli sämre med citodon än alvedon då citodon har lika mycket paracetamol i sig.

Tog 2 citodon vid midnatt och fick då hallucinationer och somnade 1.5 h, sen vaknade jag med samma smärta som innan igen. Nu har jag legat vaken sedan dess och tog alvedon och diklofenak för en timme sedan istället för citodon.

Vet inte vad jag ska göra. Orkar inte smärtan längre och behöver näring och vatten och sömn

• Svar på tråden Efter operation. Citodon
  • Anonym (Ek.)

Du fick då inte hallucinationer av citodonet. Det kan vara så att du är väldigt känslig mot opiater. Om du inte mår dör dåligt så prova citodon och diklofinac.

Svar på tråden Efter operation. Citodon