• Anonym (Stina)

Inga symptom i vecka 8

Hej!

Är gravid i vecka 7+3 med mitt andra barn. Har varit gravid två gånger tidigare, en abort som tonåring och sedan min dotter. Första graviditeten mådde jag superdåligt från vecka 7 ungefär, illamående, yr osv. Med dottern mådde jag bra. Kräktes varje morgon från vecka 8-12, lite ömma bröst. Nu har jag inga symptom alls. Mår möjligtvis lite illa ibland, men mår illa ibland pga ibs också. Så vet inte vad som är vad. Känner mig typ helt inställd på MA och att vi kommer få reda på det på kubtestet som är inbokat i mitten på mars. Kan inte vara glad alls och känner mig inte ett dugg gravid. Känns också för bra för att vara sant att man skulle få två barn på två graviditeter.

Nu till min fråga: har era graviditeter skilt sig åt symptommässigt? Och ni som inte har haft några symptom, hur gick det?

• Svar på tråden Inga symptom i vecka 8
  • Anonym (H)

Varför skulle det vara för bra för att vara sant med två graviditeter som slutar i två levande barn? Det är verkligen inte för bra för att vara sant.. snarare ganska normalt. Vissa får missfall oftare än andra och vissa får aldrig missfall.

• Anonym (Stina)
    Anonym (H) skrev 2018-02-08 10:55:48 följande:

Varför skulle det vara för bra för att vara sant med två graviditeter som slutar i två levande barn? Det är verkligen inte för bra för att vara sant.. snarare ganska normalt. Vissa får missfall oftare än andra och vissa får aldrig missfall.

En gynekolog på tv sa någon gång att var tredje graviditet slutar i missfall. Att ju fler barn man skaffar desto högre är risken såklart att någon av graviditeterna slutar i missfall. Så tänker att man kanske får genomlida minst ett missfall i livet.
  • Anonym (mor)
    Anonym (H) skrev 2018-02-08 10:55:48 följande:

Och varför skulle man känna ngt i vecka 8? Är det en regel? Jag kände ingenting alls fysiskt förrän magen började växa.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Stina) skrev 2018-02-08 11:08:59 följande:
    En gynekolog på tv sa någon gång att var tredje graviditet slutar i missfall. Att ju fler barn man skaffar desto högre är risken såklart att någon av graviditeterna slutar i missfall. Så tänker att man kanske får genomlida minst ett missfall i livet.
    Fast jag tror att den där gynekologen menade missfall så tidigt så man inte ens visste man varit gravid några dagar? En ngt försenad mens och kanske lite större blödning men inget man tänker mer på.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (mor) skrev 2018-02-08 11:09:54 följande:

Och varför skulle man känna ngt i vecka 8? Är det en regel? Jag kände ingenting alls fysiskt förrän magen började växa.

Baserar det på mina tidigare graviditeter.
  • Anonym (Femman)

Väntar mitt femte barn, har varit gravid fem gånger i mitt liv och har fyra fullt friska ungar och som sagt en på ?bakning?.

Två första graviditeterna var helt och hållet symptomfria (blev flickor), graviditeterna tre och fyra mådde jag skit från start till ungefär vecka 25 (pojkar bägge gånger).

Befinner mig just nu i vecka 25 denna graviditet och enligt ultraljud är det en tös, har inte känt minsta lilla symptom över huvudtaget denna gången heller.

• Anonym (Malin)

Jag har 2 st barn och 2 st sena ma. Samt att jag är gravid i v.30 nu.

Graviditet 1 jag mådde så otroligt dåligt och var inlagd var och varanann vecka pga av uttorkning från v.6-v.34 sista veckorna mådde jag bättre med illamåendet men då kom foglossningen o allt annat .

Graviditet 2 jag har aldrig mått bättre,spydde max 5 ggr hela graviditeten hade inga direkt symptom alls genom hela graviditeten .

Graviditet 3 - Ma i v.13 jag mådde extremt dåligt och kräktes konstant från v.5-v.11

Graviditet 4 - Ma i v.11 jag kräktes några gånger och fick ont i brösten runt v.6 sen mådde jag jätte bra resten av tiden innan ma.

Graviditet 5 jag har haft symtom sen första dagen . Kräktes ca 20ggr om dagen från v.5-v.14 hade symptom som ömmande bröst osv. V.14-v.16 mådde jag toppen sen så det pang och foglossningen blev extrem samt att jag åter igenom började kräkas.

Är nu i v.30 och kräks fortfarande dagligen samt att foglossningen gör att jag kommer inte en meter utan kryckor .

Så nog skiljer sig alla graviditeter:)

• Anonym (mor)
    Anonym (Femman) skrev 2018-02-08 11:24:30 följande:

Väntar mitt femte barn, har varit gravid fem gånger i mitt liv och har fyra fullt friska ungar och som sagt en på ?bakning?.

Två första graviditeterna var helt och hållet symptomfria (blev flickor), graviditeterna tre och fyra mådde jag skit från start till ungefär vecka 25 (pojkar bägge gånger).

Befinner mig just nu i vecka 25 denna graviditet och enligt ultraljud är det en tös, har inte känt minsta lilla symptom över huvudtaget denna gången heller.

Kan det vara lättare att vara gravid med flickor? Jag var TOTALT symptomfri när jag väntade mina. Två grav. .
  • Anonym (Femman)
    Anonym (mor) skrev 2018-02-08 11:50:04 följande:

Kan det vara lättare att vara gravid med flickor? Jag var TOTALT symptomfri när jag väntade mina. Två grav. .

För mig har det absolut varit så med pojkarna har min kropp varit helt uppochner dessutom och strulat till det med sköldkörtel, laktoskänslighet osv med så för min del mår min kropp bäst när jag väntat flickorna
  • Anonym (Ingenting)
    Anonym (Stina) skrev 2018-02-08 10:15:22 följande:
    Inga symptom i vecka 8

Hej!

Är gravid i vecka 7+3 med mitt andra barn. Har varit gravid två gånger tidigare, en abort som tonåring och sedan min dotter. Första graviditeten mådde jag superdåligt från vecka 7 ungefär, illamående, yr osv. Med dottern mådde jag bra. Kräktes varje morgon från vecka 8-12, lite ömma bröst. Nu har jag inga symptom alls. Mår möjligtvis lite illa ibland, men mår illa ibland pga ibs också. Så vet inte vad som är vad. Känner mig typ helt inställd på MA och att vi kommer få reda på det på kubtestet som är inbokat i mitten på mars. Kan inte vara glad alls och känner mig inte ett dugg gravid. Känns också för bra för att vara sant att man skulle få två barn på två graviditeter.

Nu till min fråga: har era graviditeter skilt sig åt symptommässigt? Och ni som inte har haft några symptom, hur gick det?

Hur gick det för dig TS?
Svar på tråden Inga symptom i vecka 8