• Immie

    Ofokuserad v.30

    Hej allihopa!

    Är i v.29+6 och har ett jobb som kräver mycket koncentration och fokus då det är mycket bedömningsfrågor som kan skilja sig beroende på en massa omständigheter, det finns liksom inga självklara svar.

    Sitter vid datorn i stort sett hela arbetsdagen och kollar in i skärmen, ensam på ett rum intill ett kontorslandskap där de är gansk hög ljudvolym till och från.

    Brukar inte ha Några problem att koncentrera mig och sköta mitt jobb men sedan mitten på förra veckan ungefär glider tankarna hela tiden iväg mot barnet, hur det kommer bli, vilka kläder vi ska köpa, om jag kommet klara av att jobba tills det datum jag tänkt osv. varje gång han sparkar, eller vänder på sig kollar jag ner mot magen för att se rörelsen osv. Detta resulterar i att jag inte får speciellt mycket gjort, hur jag än försöker att fokusera så glider tankarna liksom iväg. Har försökt stänga in mig och byta ut surret från mina kollegor med musik, radio och poddar men min hjärna är i UPPROR.

    Fler som har/haft det likadant och som kanske har tips på om man kan göra något?? :p

    Har 6 veckor kvar att jobba och saker som jag gärna vill bli klar med, men i den här takten ser det rätt mörkt ut. Blir galen på min hjärna!!

Svar på tråden Ofokuserad v.30