Väljer alltid fel vänner
Jag känner att jag ofta väljer fel vänner... eller mer som att fel människor söker sig till mig.
Jag har generöst sätt att vara och har en stabil tillvaro rent praktiskt och ekonomiskt men kommer från en enklare bakgrund och har fått vänner med liknande bakgrund som jag själv. Det slutar ofta med att jag är den man ringer om man behöver skjuts, behöver handla med bil, om de behöver låna pengar, om de behöver barnvakt osv. Det är jag som bjuder på middag men blir sällan bjuden tillbaka.
Jag blir ledsen över att inte kunna duga som jag är och bara duger för hjälpa på olika sätt.
Som det är nu vill jag inte ha vänner, och lever lite isolerat eftersom jag är föräldraledig.
Jag har typ en enda kompis som inte ber mig om något, henne uppskattar jag som sjutton, men hon jobbar mycket och vi hinner inte ses så mycket.
På mitt jobb har jag schyssta kollegor men det är inte samma sak, eftersom vi inte umgås så mycket på fritiden och det är inte riktiga vänner, kanske kan de bli det med tiden när jag börjar jobba igen.