• Humle85

Försenad mens i 11 dagar

Hej!

Min mens är försenad i 11 dagar och den brukar alltid vara regelbunden. Har tagit rfsu teststickor som båda visar negativt. Det jag undrar är vad orsakerna kan vara, förutom det uppenbara gravid, när mensen är försenad eller uteblir? Vad händer med min nästa ägglossning?

Jag har läst att stress kan påverka men jag har inte gjort nåt annorlunda än alla andra månader. Symtomen jag har är rätt lika mensvärk förutom att jag har mer stickande känningar i magen. Har en cysta på livmodern och början undra om det är den som spökar? Någon som vet vad jag bör göra?

• Svar på tråden Försenad mens i 11 dagar
  • joannaq

Hej

Du kan ju börja med att ta ett annat test så som clear blue för att kolla så att det inte är fel på dessa tester. Sen är väl nästa steg att kontakta BM och rådfråga.

Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Humle85

Tack! Är clearblue bättre? Får nog testa ett sånt där digitalt så slipper man hålla på att analysera om det är streck eller inte.

Om det är utebliven äl innebär det att den bara har hoppat över och att det fortsätter som.vanligt?

Ledsen om jag låter helt hjärndöd men jag har aldrig varit med om detta innan och är inte så påläst ????

• joannaq

Du låter inte hjärndöd ;)

Ja om det hoppar över så kan det fortsätta som vanligt men det kan vara bra att kolla upp om det händer flera gånger.

När man är inne här och läser så får man en liten känsla att dessa stickor inte alltid är så pålitliga, så kolla med ett från apoteket istället.

Lycka till nu :)

• Humle85

Skönt att du inte tycker det :)

Yes, då ska jag prova cb istället.

Tusen tack för hjälpen! ????

• Nicole92

Hej. Min mens är också sen fast i 5 dagar men negativt på stickan. Testade visserligen nu ikväll men de va ett starkt Negativt streck?? önskar dock de va positivt. Fattar inte min mens brukar aldrig vara sen ????????

Hoppas de blir bättre om du testar med ett clearblue test. Du får gärna berätta så kanske ja ska testa med en sån i sånna fall ja med.

• Humle85

Det gör jag. Tänkte avvakta nån dag till. Känns som att min ägglossning är på gång (brukar bli extremt öm över magen då, ibland kan jag knappt gå) så det kanske bara var att ägglossningen uteblev i januari.

Men jag uppdaterar dig hur det går :)

• Humle85

Idag, 12 dagar sen, kom min mens. Även om jag vill ha en bebis så känns det skönt att veta.

• joannaq
    Humle85 skrev 2018-02-09 21:28:53 följande:

Idag, 12 dagar sen, kom min mens. Även om jag vill ha en bebis så känns det skönt att veta.

Nä va tråkigt :( Men vi kör på och ger inte upp :)
  • Nicole92

Åhhh nej ???? bara försöka igen! Här är mensen fortfarande borta.. Är inne på 7e dagen och min mens har aldrig varit sen ???? tog en gravtest igår o de visade negativt så bara inväntar mensen men de kommer inte ????????

• Annaalexandra95
    Nicole92 skrev 2018-02-08 18:14:11 följande:

Hej. Min mens är också sen fast i 5 dagar men negativt på stickan. Testade visserligen nu ikväll men de va ett starkt Negativt streck?? önskar dock de va positivt. Fattar inte min mens brukar aldrig vara sen ????????

Hoppas de blir bättre om du testar med ett clearblue test. Du får gärna berätta så kanske ja ska testa med en sån i sånna fall ja med.

Vad menar du med "starkt negativt streck"? :) Testet är positivt oavsett styrka på strecket!
  • Nicole92

Det va ett klart negativt streck menade jag ????

Idag kom min mens äntligen.

• Ek90

Hej! Jag har väl kanske egentligen inget klockrent svar på just din fråga, men kan ju berätta hur det var/är för mig. Hade 9 dagar sen mens i dec. Sen fick jag något jag nästan tror var ett tidigt missfall då jag hade så ont, tio gånger värre än den mensvärk jag brukar ha osv. Sen väntade jag på mensen i januari... den kom aldrig. Neg gravtest om och om igen. Fattade ingenting!

19/1 fick jag bruna flytningar i tre dagar. Sen den 28 började jag få molvärk som påminde mig om den jag brukar ha vid ÄL. Tog ÄL-test 29 som var positivt. Så min mens uteblev i princip om man inte räknar med de bruna flytningarna sen hipphapp så dök ÄL upp :)

Då det inte finns något konkret bevis på tidigt MF för mig så kan det ju även va så att mensen bara krånglade i december och fick nästkommande månad att krångla med, men nu hoppas jag den är i fas! Eller helst inte då jag ju hoppas mensen inte ska komma denna månad heller, men pga graviditet :) Har också oroat mig för att något står fel till där nere och tänker att om det inte är som det ska denna månad så bokar jag en tid till gyn så får de kika.

• Ek90

Åh förlåt jag missade att läsa att din mens kommit. Håller tummarna på utebliven mens för dig också av rätt anledning nästa månad!

• Jessie6

Jag slutade med p-piller den 1/1 och hade sedan mens 5 dagar senare. Om jag har regelbunden cykel (vilket jag inte vet) skulle mesen ha kommit för 13 dagar sedan. Jag vet inte heller när min ägglossning har skett, om där ens har varit någon. :(

Jag har haft molvärk enda sen mensen i januari, har mer flytningar än vanligt och för två veckor sedan var jag öm i bröstvårtorna i 4 dagar, vad kan det bero på? Jag har gjort graviditetstest några gånger men de visar bara negativt. Ett litet hopp i mig vill tro att det har varit för tidigt att testa.. men ja jag börjar tvivla. :(

Om jag nu inte är gravid, varför har jag då värk nästan varje dag och varför kommer inte mensen? Blir så frustrerad.

Svar på tråden Försenad mens i 11 dagar