hilife skrev 2018-02-09 16:08:00 följande:
Alingsås är en jättefin stad att bo i. Noltorp är helt ok. Jag bor där inte själv men har vänner som gör och det är inga problem mig veterligen. Bra område med service i närområdet och väldigt bra pizzeria nere i rondellen vid fotbollsplanerna. Det är inte för långt in till själva stadskärnan heller, Alingsås är ju litet så det är 10min cykel oavsett åt vilket håll du tänkt åka typ. Att nått är billigt är väl ingen nackdel. Är det bostadsrätt ni kikar efter eller hus/radhus?
Tack för svar!
Vi kollar på alla möjligheter; ser ju att det finns en del till salu just i Noltorp och det var därför jag skrev. Det finns någon äldre tråd här och någon äldre tråd på Flashback där Noltorp låtit riktigt illa. Men som det är så förändras ju saker och ting.
Tror du att vissa människor pratar illa om det området pga att det är en större blandning av etniciteter just där? Eller är det att det är/har varit stökigt?
Att ett område är mångkulturellt är ju bara berikande, men om det är stökigt i allmänhet med oroligheter/bråk m.m är det ju inte lika roligt för en barnfamilj.
Tack igen!