Har skyddad identitet och måste flytta från min hemkommun - snälla hjälp mig med tips på privata hyresvärdar i Uppsala!
Hej
Jag lever med skyddad identitet och jag kan absolut gå in på varför, men jag vill inte ta fokus från mitt största syfte med detta inlägget. Nämligen att be om tips och hjälp på privata hyresvärdar i Uppsala. Varför just Uppsala kan jag också gå in på om någon skulle behöva veta, men det spelar faktiskt mindre roll här.
Saken är att jag behöver flytta så snart som möjligt (vilket inte är lätt, jag vet. Så snälla skriv inte en massa sådana kommentarer) och jag har skulder. Men jag har en god vän som jättegärna vill gå i borgen. vännen är mycket högavlönad, så det är absolut inget problem. jag bor ca 50 mil från Uppsala idag.
Vad jag är utsatt för, det spelar också mindre roll just nu känner jag. Jag söker främst tips på hjälp att få ett bra och tryggt boende i Uppsala och en bostad som fungerar för mig, ex bottenplan eller hiss och inte bara badkar. Jag har alltså flera smärtsjukdomar. Är 31 år, beteendevetare, undersköterska, skötare - men nu långtidssjukskriven. jag har alltså sjukersättning och det är en fast inkomst. min hyra kan max vara 5000 kr - max! har rollator i perioder, så bostaden behöver funka för det.
just nu har min hemkommun placerat mig i en bostad som har trappor och ingen hiss, grannar är kriminella och det pågår massor här - inte tryggt på något vis! det är mellan 17-19 grader i bostaden på dagtid, massor av silverfiskar i badrum och kök, rollatorn står på vinden då lägenheten är för liten för att det ska gå att använda den och så vidare och så vidare. eftersom jag knappt inte kan visa mig ute, och inget fysiskt har hänt i själva bostaden - så säger dem att dem inte kommer att hjälpa mig härifrån. trots allt som hänt och händer när jag blir hittad, de gånger jag är ute...
så snälla om du själv är hyresvärd i uppsala eller vet om någon - snälla tipsa mig!
jag kan inte ställa mig i kö (eller jo det kan jag och tro mig, jag står redan i de köerna) och hoppas på att jag ska få en bostad innan sommaren när jag både är sjukskriven och har skulder. så jag tror att mitt enda hopp är att jag finner en vänlig själ som vill hjälpa mig..
jag har massor av intyg, om nu en hyresvärd verkligen vill se att jag inte hittar på allt. dessutom får man inte skyddad identitet av någon"bagatell" eller något som inte kräver det, så att säga...
vill någon/några inte skriva öppet, alltså några namn på hyresvärdar ex så skriv en kommentar om att ni hellre vill maila. så ger jag en mailadess istället.
tack så länge <3