• Eemmyy12

Roliga traditioner med era partners

Hej på er!

Har ni roliga traditioner som du och din partner skapat ihop?

Som tillexempel:

Varje år vid något speciellt datum eller första vårdagen åker ni till en viss plats.

Varje gång ni handlar så tar ni tiden eller någon annan härlig egenhet.

Varje söndag äter ni frukost ute.

Hörde en vän som hade införskaffat en dag i halvåret då de ska överraska den andra med en upplevelse eller present med baktanke. Oftast blir det en typ av dejt som de åker på efter en typ av skattjakt eller liknande.

Hade så velat krydda vårt förhållande så vill ha massa idéer, haha!

Vi tävlar i allt och innan spelade vi bowling jätteofta eller laddade ner massa appar där man kan slå rekord. Så gäller det att då högst. Haha vi är så barnsliga.

Sen är han AIKare och jag Elfsborgare, så mycket allsvenskan blir det.

Dela med er! :D

• Svar på tråden Roliga traditioner med era partners
  • Anonym (På Resande fot)
    Eemmyy12 skrev 2018-02-10 23:01:26 följande:

Hej på er!

Har ni roliga traditioner som du och din partner skapat ihop?

Som tillexempel:

Varje år vid något speciellt datum eller första vårdagen åker ni till en viss plats.

Varje gång ni handlar så tar ni tiden eller någon annan härlig egenhet.

Varje söndag äter ni frukost ute.

Hörde en vän som hade införskaffat en dag i halvåret då de ska överraska den andra med en upplevelse eller present med baktanke. Oftast blir det en typ av dejt som de åker på efter en typ av skattjakt eller liknande.

Hade så velat krydda vårt förhållande så vill ha massa idéer, haha!

Vi tävlar i allt och innan spelade vi bowling jätteofta eller laddade ner massa appar där man kan slå rekord. Så gäller det att då högst. Haha vi är så barnsliga.

Sen är han AIKare och jag Elfsborgare, så mycket allsvenskan blir det.

Dela med er! :D

Vi åker på dagsutflykter till nya städer varje dag under sommaren.

Vi tycker det är skitkul
  • Anonym (Spot)

Vi har allt det där,men inget bestämt datum eller årstid , så väldigt Kinderäggs-överraskande att vi aldrig vet vad en dag kan innebära. Spontana!

• Rumpelstiltskins

Varje år på Alla Helgons dag går vi till Skogskyrkogården och tittar på alla vackra ljus. Vi går sedan till en skogsglänta en bit därifrån och tänder ett ljus för alla älskade vi förlorat genom åren.

Vi tyckte det var lite tråkigt att inte ha några släktingar på Skogskyrkogården så till Alla Helgons dag 2017 påbörjade jag en grundligare släktforskning på min mans sida (jag är inte från Stockholm) och hittade flera avlägsna släktingar som låg begravda på Skogskyrkogården. Nu har vi därför även gravar att besöka.

På vår första sommarsemesterdag tar vi alltid in på Nordic Choise i Globen trots att vi bor med gångavstånd därifrån. Vår son älskar det hotellet så det har blivit en tradition. Vi går sedan ned på O'learys och slösar massor pengar på bowling, minigolf och diverse andra roliga spel. Därefter går vi till Mc Donalds, där vi annars aldrig äter, och köper med oss mat (och godis såklart) som vi sendan trycker i oss framför en film på hotellrummet. Perfekt start på semestern Skål

• Rumpelstiltskins
    Anonym (På Resande fot) skrev 2018-02-10 23:40:10 följande:
    Vi åker på dagsutflykter till nya städer varje dag under sommaren.

Vi tycker det är skitkul
    Men gud vad roligt, nu blir jag avis Förvånad
  • Anonym (Romanzzzz)

Vi turas om och varannan sommar överraskar jag honom med en övernattning på något spa eller liknande och vartannat år är det hans tur att överraska  

Jag älskar att resa men han är inte så förtjust i det så det är ibland det enda vi reser iväg tillsammans under året  

Svar på tråden Roliga traditioner med era partners