• SweetBabe26

Hur kan jag få nytt recept på en söndag?

Skickade till min läkare på vc att hon måste förnya mitt recept innan helgen men hon tog tydligen ledigt :/ även hört av mig till kirurgkliniken men fick inget svar därifrån innan helgen heller. Jag blev op i måndags så jag måste ha min smärtstillande medicin. Hur kan jag få hjälp med nytt recept nu? Ska prata med 1177 nu å se om dom kan hjälpa mig annars vet jag inte hur jag ska få medicinen? :/ har ett gammalt recept på ett uttag kvar å den kan jag hämta ut imorgon men behöver ha medicin idag :/

• Svar på tråden Hur kan jag få nytt recept på en söndag?
  • Anonym (Emma)
    SweetBabe26 skrev 2018-02-11 11:18:53 följande:

Skickade till min läkare på vc att hon måste förnya mitt recept innan helgen men hon tog tydligen ledigt :/ även hört av mig till kirurgkliniken men fick inget svar därifrån innan helgen heller. Jag blev op i måndags så jag måste ha min smärtstillande medicin. Hur kan jag få hjälp med nytt recept nu? Ska prata med 1177 nu å se om dom kan hjälpa mig annars vet jag inte hur jag ska få medicinen? :/ har ett gammalt recept på ett uttag kvar å den kan jag hämta ut imorgon men behöver ha medicin idag :/

Fortfarande ingen som svarat dig. Då får väl jag svara.

Enda möjligheten för dig att få recept är om du:

(jag bor i Region Skåne-kanske funkar annorlunda hos dig)

1.
    Går till en jourcentral innan de stänger

2.
    går till akuten MEN DÄR FÅR DU BETALA 400 KR FÖR BESÖKET
Svar på tråden Hur kan jag få nytt recept på en söndag?