• Frankie Bean

    Tacka barnmorska långt i efterhand

    Nu hamnar kanske inte den här tråden i rätt kategori så hoppas ni ursäktar!

    Jag hade världens bästa barnmorska under (och före) graviditeten och utan hennes hjälp hade jag aldrig ens vågat bli gravid alls. Ibland när jag ser på min son kan det slå mig att han hade inte existerat utan hennes hjälp och det känns som om jag kan börja gråta.

    Tackade henne lite kort efter förlossningen, hon var inte med när han föddes, men hon jobbade på BB den dagen ändå. Dock är jag inte alltid så bra att uttrycka mig verbalt och jag skulle egentligen vilja förklara för henne vilken enorm skillnad hon gjort i mitt i liv, och hur tacksam jag är.

    Har funderat på att skicka ett kort/litet brev och berätta detta men nu har det gått ca 18 månader sedan födseln så jag vet inte om det mest blir konstigt? Vad hade ni gjort? Eller hur hade ni känt om ni fick ett sådant brev?

  • Svar på tråden Tacka barnmorska långt i efterhand
  • Mantrasina

    Skriv det och lämnade det via hennes jobb - skicka inte hem något till henne. All vårdpersonal blir glad av att få den sortesn berättelser och bekräftelse på att en gör skillnad, men det är riktigt läskigt om det kommer privat och kan ge vissa stalkerkänslor. Samma sak när patienter eller anhöriga till patienter försöker få kontakt med en via sociala medier eller så. Obehagligt. Men när det går via jobbet - inga problem!

  • Anonym (Stina)

    Hon hade såklart blivit jätteglad. Särskilt efter så lång tid, att du fortfarande är så tacksam och tänker på henne. Jobbar själv i vården och när man får kort och hälsningar från tacksamma patienter blir man bara glad och det kan lyfta en enormt i en annars stressig och ibland tung arbetsmiljö. Att veta att det man gör gör sådan skillnad. Skicka ett kort, kanske på ditt barn, kan inte tänka mig annat än att hon blir jätteglad!

Svar på tråden Tacka barnmorska långt i efterhand