• Anonym (Fri)

    Jag är inte rädd längre!

    Under hela min uppväxt har jag varit livrädd för mina föräldrar. Inte vågat tänka självständigt eller ta egna beslut av rädsla för att såra någon, bli utfryst osv. Jag är uppvuxen i en sk hederskultur. Jag gifte mig motvilligt med en man vilket var mitt eget val men jag gjorde bara det som förväntades av mig. Det gjorde jag efter att ha hamnat i en djup depression efter att min kärlek gjort slut med mig. Istället för att bearbeta sorgen gifte jag mig med en man jag knappt kände.

    Väl i det förhållandet som jag är kvar i ännu var jag fortsatt rädd. Rädd att han skulle skilja sig från mig. Trots att han inte kan bemöta mig tillfredställande på ett intellektuellt plan eller vilket annat plan som helst har jag ändå varit rädd. Han har hotat mig med att avslöja det ena och det andra obetydliga som någon från en hederskultur skulle tycka är skamligt.

    Nu är jag äntligen fri!!! Jag bryr mig inte längre!!! Jag är en högutbildad kvinna med bra arbete och inkomst i 35 års åldern!! Äntligen kan jag distansera mig och känna lite glädje.

    Nu vill jag leva!! Bli kär!! Få tillbaka livslusten!!

    Någon som varit i någon liknande situation?

  • Svar på tråden Jag är inte rädd längre!
  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Fri) skrev 2018-02-11 17:23:20 följande:

    Nu är jag äntligen fri!!! Jag bryr mig inte längre!!! Jag är en högutbildad kvinna med bra arbete och inkomst i 35 års åldern!! Äntligen kan jag distansera mig och känna lite glädje.

    Nu vill jag leva!! Bli kär!! Få tillbaka livslusten!!

    Någon som varit i någon liknande situation?


    Det verkar som du är ensam om din upplevelse. Hur känns det att vara ensam?
  • Anonym (Plopp)

    Så underbart att höra! Jag har turen att vara född hyfsat fri och kan därför inte känna igen mig i din berättelse. Men är glad för din skull!

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Plopp) skrev 2021-07-25 09:03:48 följande: