Liten "mens" BIM+2
Hej!
Jag är 26 och min sambo är 37. Vi började planera barn i december men insåg att det blev för mycket stress och press för oss så vi bestämde oss för att låta naturen ha sin gång.
Denna omgång så har jag haft ont, alltså riktigt jäkla ont, i mina bröst i 15 dagar, mått illa till och från i 5 dagar, varit ännu mer humörsvängig än annars och mycket yr. Min mens skulle ha kommit i lördags men både under lördagen och söndagen så var det bara ljust rosa på papperet när jag torkade mig, inget mer än så. Idag när jag vaknade så kom det lite ljust blod, väldigt lite mot hur min mens brukar vara. Har inte heller samma mensvärks-känslor i kroppen.
Har tidigare fått missfall i olika stadier och det här känns inte som ett sånt. Mår fortfarande väldigt illa och har ömma bröst. Jag vet att min mor nämnt att hon hade mens de första 3-4 månaderna när hon väntade mig så hon trodde absolut inte att det var något.
Jag har däremot känslan att det här är något. Är det någon av er som haft mensliknande blödningar och ändå haft friska graviditeter?
Har inte testat positivt än, men känner att jag inte kan lita på det då jag vet att jag såg negativa resultat fram till v6 med en tidigare graviditet som tyvärr slutade med en abort
Tacksam för svar!