• Esther90

    Mannen vill inte ligga?

    Det är så att jag och mannen planerar syskon till vår ettåring. Vi är överens att vi vill ha många barn och vill ha tätt mellan ettan och tvåan. Jag har precis fått tillbaka min mens så nu har vi sagt att vi ska börja syskonverkstan på allvar.

    Vi har haft sex varannan dag hela förra veckan då jag enligt en app skulle haft ägglossning i fredags. Jag har tagit ägglossningstest som visade rätt starkt i lördags så då vi hade sex i fredags skulle vi även ha sex igår då. När vi påbörjat förspelet så avbryter mannen och säger att han har svårt att koncentrera sig, han säger att han blev ofokuserad då barnet vaknade plus att katten trampade runt i sängen? Så vi låg och bara kelade en stund innan mannen säger "det blir nog inget ikväll" och lägger sig på sin sida och somnar??

    Alltså... Det här är första syskonförsöket och jag kan inte hjälpa att bli besviken. Jag vill inte "tvinga" honom att ligga såklart!! Men jag tycker samtidigt att om han vill ha syskon till vår ettåring kan han inte låta katten störa liksom. Hur ska jag bemöta det här? Ska jag prata med honom? Har jag "rätt" att bli irriterad över detta? Hjälp mig.

  • Svar på tråden Mannen vill inte ligga?
  • Annaalexandra95

    Du har absolut rätt att bli besviken på situationen, men inte irriterad. Och speciellt inte på din sambo! För honom kanske det inte är så viktigt att ni blir gravida på en gång även om han vill ha fått mellan barnen?

  • Livet på glasspinnen

    En man kan aldrig känna den längtan som river i en barnlängtande kvinna, han kommer aldrig uppleva den outhärdliga väntan på pluss eller mens och alla de känslor som rasar i kroppen fram och tillbaka.

    Han känner prestation och tvivel på att du vill ha sex med honom för att det är skönt eller att du bara vill ha honom då som avel. Lätt att tappa fokus då när tankar far runt i huvudet.

    Gör så här, informera honom inte om när du har ägglossning. Ha inte sex enbart vid ägglossning. Ha sex varannan dag fram tills ev mens. Och njut båda två! Sen till (när du har ägglossning) att få orgasm samtidigt eller efter din partner eftersom orgasmen drar upp spermierna i rätt äggledare.

    Fördelen med att ha sex varannan dag är att man inte missar ett kritiskt datum, det finns alltid sperma kvar i kroppen (som ligger och väntar på ägget) och spermierna omsätts och blir piggare och friskare (har jag hört).

Svar på tråden Mannen vill inte ligga?