• Skinnymee

    Vårdnadstvist

    Om tingsrätten beslutat om en skola geografiskt mitt emellan båda föräldrarna är det inte bådas skyldighet att aktivt söka efter just detta då?

    Om ena föräldern vägrar att kolla på skola inom de området utan hänvisar prompt på skola nära denne, vart vänder man sig då?

    Kan man skylla på att ena föräldern åker kommunalt och den andre bil i detta ärende och isåfall varför? (Båda har körkort och bara ena har VALT att haft bil)

  • Svar på tråden Vårdnadstvist
  • SskSabina86

    Hmmm, jag har liknande problem men har inte varit i kontakt med tingrätten. Kan de "dömma" att barnet/barnen ska gå i en skola som är geografiskt placerad mitt emellan föräldrarna? 

  • Undrande Tetris

    Tingsrätten brukar ta beslut som ska vara bäst för barnet/barnen. Det brukar innebära att ha en trygg punk där man bor, går i skolan och har tandläkare och vård. Att gå i skolan mitt emellan föräldrarna är oftast ingen bra idé, för barnens skull. Sedan finns det säkert undantag såklart.. Om de nu beslutar om att barnen ska gå mitt emellan så får ni väll hålla ett till det oberoende av färdmedel?

Svar på tråden Vårdnadstvist