• BlackAngelswings

    tjäna pengar under mamma ledighet??

    hej! 

    jag vet att man inte kan jobba när man är mamma ledig men finns det något sätt ni skulle kunna rekommendera för att tjäna några kronor extra under tiden man går hemma och vill ha något och göra på dagarna

  • Svar på tråden tjäna pengar under mamma ledighet??
  • BuoBä

    Du kan gå in och jobba på ditt vanliga jobb kvällar och helger när partnern ändå är hemma, om du har ett jobb där det låter sig göras.

    Ska du ta ett annat extrajobb måste din nuvarande arbetsgivare som regel godkänna det.

  • fjanten

    Du kan inte jobba någon helg eller kväll då och då medan partbern är hemma om det är lite kärvt?

  • RJEL

    Har en fråga till er som verkar ha koll. Om jag tar ut 5 dar i veckan betyder det att jag kan jobba 2 dar ?
    För man får ju inte jobba och ta ut föräldrapengar samtidigt väl ?

  • Anonym (Jossan)
    RJEL skrev 2018-02-14 14:19:50 följande:

    Har en fråga till er som verkar ha koll. Om jag tar ut 5 dar i veckan betyder det att jag kan jobba 2 dar ?
    För man får ju inte jobba och ta ut föräldrapengar samtidigt väl ?


    Det stämmer att du inte kan ta ut föräldrapennig för dagar då du jobbar men du kan till exempel ta ut föräldrapenning måndag till fredag och jobba lördag och söndag.
  • Anonym (M)
    BuoBä skrev 2018-02-14 13:03:29 följande:

    Du kan gå in och jobba på ditt vanliga jobb kvällar och helger när partnern ändå är hemma, om du har ett jobb där det låter sig göras.

    Ska du ta ett annat extrajobb måste din nuvarande arbetsgivare som regel godkänna det.


    Nyfiken, varför måste ag godkänna extrajobb? Om man har två jobb, ett ordinarie och ett extra och väljer att ta fl från bara det ordinarie, varför skulle denna ag behöva godkänna att man jobbar kvar på extra jobbet?
  • BuoBä
    Anonym (M) skrev 2018-02-14 15:29:01 följande:

    Nyfiken, varför måste ag godkänna extrajobb? Om man har två jobb, ett ordinarie och ett extra och väljer att ta fl från bara det ordinarie, varför skulle denna ag behöva godkänna att man jobbar kvar på extra jobbet?


    Om du hade två jobb redan innan FL så vet de förhoppningsvis om varandra redan. Jag syftade på om man under _pågående_ FL vill skaffa sig ett extrajobb. Huvudarbetsgivaren kan neka att man har en sk bisyssla, se tex civilekonomerna.se/anstallning-lon/anstallningsavtal/bisyssla-att-arbeta-vid-sidan-av-jobbet

    Anställningsavtalet gäller även medan man är föräldraledig.
  • Anjisen

    Jag fick erbjudande att sälja Forever produkter av en väninna. det är Aloe Vera produkter som man säljer då och det kan man lätt göra hemifrån. 

  • Anonym (Aja)
    Anjisen skrev 2018-04-11 11:33:12 följande:

    Jag fick erbjudande att sälja Forever produkter av en väninna. det är Aloe Vera produkter som man säljer då och det kan man lätt göra hemifrån. 


    Det är ju dock ett pyramidföretag så skulle inte rekommendera någon att sälja deras produkter
  • Anonym (T)

    Var det inte forever som gav lever/njurproblem men företaget tiger fortfarande om det?

  • Anonym (Nä)
    Anonym (Aja) skrev 2018-04-11 12:12:07 följande:

    Det är ju dock ett pyramidföretag så skulle inte rekommendera någon att sälja deras produkter


    Jag har själv sålt för dem och det är inte något pyramidföretag, i pyramidföretag kan de som är under aldrig gå om de som är över och det går I detta företag. Vissa produkter är riktigt bra. Men svårsålt i mindre orter.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nä) skrev 2018-04-16 11:39:52 följande:
    Jag har själv sålt för dem och det är inte något pyramidföretag, i pyramidföretag kan de som är under aldrig gå om de som är över och det går I detta företag. Vissa produkter är riktigt bra. Men svårsålt i mindre orter.
    Det är inte ett nödvändigt krav för pyramidförsäljning/nätverksförsäljning, mer så för pyramidspel. Men större delen av omsättningen är snarare rekryteringen av nya försäljare än försäljning av produkter.
Svar på tråden tjäna pengar under mamma ledighet??