• Äldre 14 Feb 23:10
    2894 visningar
    7 svar
    7
    2894

    Fått nog av acne

    Står inte ut längre . Har haft acne i ungefär 2 år och använt Aknekräm i 1 år snart och provat många olika saker för att acnen ska försvinna men inget verkar hjälpa. Självklart har jag ibland bra dagar när hyn ser bra ut men det ända jag kan tänka på då är hur dåligt jag kommer må när det blir sämre O stressen över när det kommer bli dåligt igen. Vet att många andra också lider av acne så tänkte att det kan vara skönt att veta att man inte är själv men också skönt att få skriva av sig lite. Har akne i ansiktet och på ryggen . Skulle inte säga att jag har så grov acne men mittemellan. Hade tidigare på bröstet men det försvann. Försöker säga til mig själv att det bara är finnar och att jag inte ska lägga ner så mycket tid psykiskt (pengar osv) på det men minuternerna senare går jag in i badrummet O ser dom där irriterande finnarna mitt i ansiktet (O medvetandet att jag har dom på ryggen också) mår så dåligt O vill inte ens viss mig ute ibland eller kolla mig i spegeln O har alltid lampan släckt. Vill jätte gärna ha tips på vad som funkat för dig om du har erfarenhet av det här. Det skulle betyda så enormt mycket nu eftersom det här påverkar min självkänsla O vardagsliv mycket!! (Använder aknekrömen epiduo som är utskrivet från läkare , har ibland aloe Vera på , ibland Tea tree oil , tvättar ansikte morgon O kväll och återfuktar ) + skriv gärna av dig för att lätta lite på tyngderna om det behövs ????

  • Svar på tråden Fått nog av acne
  • Äldre 14 Feb 23:20
    #1

    Jag hade mycket problem med acne tidigare, under många år. Det var stora bölder i ansikte, på rygg, bröst och i hårbotten. Dessa var otroligt smärtsamma, jag kunde exempelvis ha svårt att sova för att det gjorde så ont att lägga ner huvudet så det tryckte på bölderna. De första åren höll jag på med apoteksprodukter, olika medel att tvätta med, uttorkande stift osv men ingenting hjälpte. Tillsist gick jag till läkare och jag åt flera kurer tetralysal innan jag fick remiss till hudläkare då det inte blev bättre. Där fick jag börja med roaccutan och det blev bra nästan omgående, men efter avslutad kur började det komma tillbaka igen och blev väldigt mycket (dock inte som innan), så en ny kur startades. Samma resultat denna gång, men efter avslutad kur började det smyga tillbaka igen men enbart i hårbotten och några enstaka på andra ställen. Efter kur 3 så har det dock hållt sig bra, det är enbart i samband med mens jag kan få finnar nu men då är det bara 1-2 små, ?vanliga? finnar. Har inte haft fler böldliknande finnar efter sista kuren.

    Har dock haft tur för trots att jag haft mycket och svår acne så har jag ändå inte extremt mycket ärr. Jag har ärr såklart, en hel del på rygg och bröst men i ansiktet tror jag man mest ser det på väldigt nära håll. Min pappa och bror har haft samma problem (min bror har också hållt på med både tetralysal och roccutan) men de har mycket ärr, stora djupa gropar även i ansiktet.

    Men det är oavsett ärr ändå värt att slippa smärtan

  • Äldre 14 Feb 23:31
    #2

    Vet inte hur man svarar i tråden men till hundtoka90: usch så besvärligt det måste varit . Har själv mer ärr än acne nu vilket förstör mycket utav resultat O får mitt ansikte att se värre ut men glad för din skull att det inte vart så mycket ärr! Borde kanske gå till läkaren O fråga om något starkare men är så rädd för "biverkningarna" ????

  • Äldre 15 Feb 07:18
    #3

    Googla Caroline Hirons och lusläs hennes blogg. Hon har hjälpt många inklusive mig.

  • Äldre 15 Feb 22:41
    #4

    waow tack för tipset ska kolla nu med detsamma ???????????????? till :claudiawe

  • Äldre 15 Feb 23:01
    #5

    Har också haft mellansvår acne och fick skinoren utskriven som funkar jättebra på min hy. Använder hudvårdsserien av Maria Åkerberg som är makalöst bra och som gjort underverk. Portömning en gång i månaden och microneedling några dagar efter det är att rekommendera. Min hy är som ny igen.

  • Äldre 17 Feb 12:58
    #6

    oj låter ju skitbra!! Något att testa. Nu har jag lite alternativ att välja på! Tack för svaren alla. Till : jasmine22

  • Mon 30 Mar 2020 09:23
    #7

    Testa 5mg av GHK-CU om dagen det har räddat mig

    Det finns på antiagebutiken.com

    Må väl!

Svar på tråden Fått nog av acne