• Anonym (no libido)

Ni män som inte vill ha sex i relationer...varför?

Mycket tal om kvinnor som tappar intresset, men det finns tydligen en hel del män som inte tillfredsställer sina kvinnor så mycket som de hade önskat.

Vad finns det för skäl till att män tappar lusten till sina kvinnor eller inte haft någon större sexlust till att börja med? Vill gärna höra mäns svar i detta?

• Svar på tråden Ni män som inte vill ha sex i relationer...varför?
  • Anonym (Calle)
    Anonym (no libido) skrev 2018-02-15 00:58:58 följande:

Mycket tal om kvinnor som tappar intresset, men det finns tydligen en hel del män som inte tillfredsställer sina kvinnor så mycket som de hade önskat.

Vad finns det för skäl till att män tappar lusten till sina kvinnor eller inte haft någon större sexlust till att börja med? Vill gärna höra mäns svar i detta?

Sex blir tråkigare i takt med stigande ålder. Känner mig mer bekväm med att runka någon gång ibland.
  • Anonym (Kvinna vill ha Sex MEN Mannen vill bara Runka)
    Anonym (Calle) skrev 2018-02-15 02:15:07 följande:

Sex blir tråkigare i takt med stigande ålder. Känner mig mer bekväm med att runka någon gång ibland.

Hur gammal är du och när började det?
  • Anonym (Anders)

För det är så tråkigt hela tiden. Allt är på hennes villkor, bara hon bestämmer när det ska ske och hur. Vill bara göra det hon tycker om fast jag tycker att det är tråkigt, vill inte prova någonting nytt, inte oral heller min hon vill gärna få. Blir så trött att jag skiter i det. Bättre att ha andra kvinnor vid sidan om.

• Anonym (no libido)
    Varför...beror det på kvinnan, att du inte tänder, att ni inte varierar sexet så mycket eller är det själva sexakten som blivit tråkig t ex?

vill gärna ha lite mer uttömmande svar!
  • Anonym (Man)

Vi har sex fortfarande, men jag känner att lusten blir mindre och mindre, och att jag allt oftare bara ställer upp. Då brukar jag avbryta när hon kommit, och bryr mig inte om att komma själv. Jag har till och med skyllt på huvudvärk.

Varför? Hon är inte lika tight längre, inte lika attraktiv längre, lite självisk i sängen och gillar inte att variera sexlivet. Alldeles för passiv också...

Hade hon engagerat sig lite mer i min njutning och velat pröva lite nya saker emellanåt skulle nog lusten vara större. 17år tillsammans.

• Anonym (Calle)
    Anonym (Kvinna vill ha Sex MEN Mannen vill bara Runka) skrev 2018-02-15 02:20:03 följande:
    Hur gammal är du och när började det?
    Är 48 år och det började för några år sedan. Sex var som roligast mellan 18 till dryga 30 och efter 40 känns det inte längre viktigt.

Sedan känner jag mig inte längre fysiskt attraherad av min fru, vilket såklart förstärker känslan.

Blir dock attraherad av unga och vackra kvinnor med fina kroppar på samma sätt som förut.
  • Anonym (no libido)
    Anonym (Calle) skrev 2018-02-15 15:46:59 följande:
    Är 48 år och det började för några år sedan. Sex var som roligast mellan 18 till dryga 30 och efter 40 känns det inte längre viktigt.

Sedan känner jag mig inte längre fysiskt attraherad av min fru, vilket såklart förstärker känslan.

Blir dock attraherad av unga och vackra kvinnor med fina kroppar på samma sätt som förut.
    Dessa svar förstärker min tes om att det i första hand handlar om minskad attraktion för partnern efter åldrandet satt in. Att människor faktiskt inte fysiskt tänder på människor efter en viss ålder/utseendemässigt. Att om man vill ha sex på äldre dar får man hoppas att nån ung kan tänka sig ett litet äventyr, och i de fall man drömmer om att älska igen och ha en livspartner så får det sannolikt förbli en sexlös relation eftersom ingen efter ca 45 längre tänder på varandra rent fysiskt? Alla tänder på ungt kött.
  • Anonym (Calle)
    Anonym (no libido) skrev 2018-02-15 16:25:10 följande:
    Dessa svar förstärker min tes om att det i första hand handlar om minskad attraktion för partnern efter åldrandet satt in. Att människor faktiskt inte fysiskt tänder på människor efter en viss ålder/utseendemässigt. Att om man vill ha sex på äldre dar får man hoppas att nån ung kan tänka sig ett litet äventyr, och i de fall man drömmer om att älska igen och ha en livspartner så får det sannolikt förbli en sexlös relation eftersom ingen efter ca 45 längre tänder på varandra rent fysiskt? Alla tänder på ungt kött.
    Behöver inte ha med åldern att göra och i mitt fall beror det mycket på att min fru blivit överviktig och slutat bry sig om sitt yttre.

Och det tänder jag inte på.
  • Anonym (svårt det där)

Jag är väl inte helt utan sexdrift, men den minskar i en långvarig relation. För mig är det för att det är en sån kontrast i början av en relation mot hur det blir senare. i början vill kvinnan hela tiden, varje dag, flera gånger om dagen (eller låtsas vilja?) och det är jättehärligt, det är spontana avsugningar, olika ställningar, sex i duschen, i köket, och samtidigt som det är mycket sex är det väldigt kravlöst. Skulle jag spruta för snabbt så hävdar kvinnan att det inte gör något, vi kör igen om en timma och det är som att vandra på rosa små moln, jag känner mig bekräftad, uppskattad och sexig.

Men senare i en relation så vill hon inte ha den typen av sex längre, utan då är det lampan släckt, slicka henne tills hon kommer sen ligger hon som en död sill och jag får tömma mig i henne...var tredje vecka eller så. Kravfyllt, hon blir sur om hon inte kommer, hon blir sur om jag kommer för tidigt, och det är inte särskilt lätt att leva upp till de kraven när man väl har sex, eftersom man så sällan har det.

Då minskar min egen lust med, och även om jag har sex när hon vill (vilket är var tredje vecka eller så) så kan det nästan kvitta. Visst det är skönt att tömma pungen, men jag skulle lika gärna kunna runka som det där, att runka kommer dessutom inte med prestations och uthållighetskrav. 

Svar på tråden Ni män som inte vill ha sex i relationer...varför?