• Stronza simpatica

Halsfluss/halsböld ev operation

Hej, jag diagnostiserades med halsfluss för 9 dagar sedan men när inte antibiotikan hjälpte att få bort smärtan upptäckte de två dagar senare att jag även hade en halsböld. Efter att flera läkare försökt att tömma den och inte lyckades klarade till slut den mest rutinerade av dem alla det. Fy fan vad ont det gjorde, skrek av smärta.

Mina halsmandlar var så uppsvullna dag två att jag knappt kunde prata. Efter tömningen försvann äntligen smärtan men mandlarna är fortfarande lika svullna och efter några dagar så har även smärtan kommit tillbaka fast mer på andra sidan av halsen.

Jag är inne på min 9:e dag av antibiotika, borde inte svullnaden gått ner vid det här laget? Någon mer som haft så? Kan fortfarande inte prata normalt och kommer knappt luft igenom.

Skall boka tidiga läkaren igen om en timme och de har lovat att ta emot mig samma dag.

Men någon som vart med om samma sak?

• Svar på tråden Halsfluss/halsböld ev operation
  • amandajavisst

Usch det där lät inte bekvämt! Jag har inte haft halsböld men jag hade halsfluss ca 3 gånger om året och de första gångerna funkade peniccilinet som den skulle. Men under 2015 slutade det att fungera och jag åt 10 dagar först, men eftersom svullnaden inte lagt sig och halsflussen var kvar så fick jag ytterligare en 10 dagars kur med starkare peniccilin. Men det visade sig att jag ätit den så många gånger att den slutat funka på mig, så jag fick en tid för operation och fick mandlarna bortopererade. Det var feb 2016 och sedan dess har jag inte ens haft lite ont i halsen. Underbart!

Har du ätit peniccilin förut så det kan vara det som är problemet?

Svar på tråden Halsfluss/halsböld ev operation