• Anonym (Katastrof)

Vad är eran Erfarenhet av Capio?

Hej.

Vad är eran Erfarenhet av Capio?

De har många olika pyskratier(eller hur det stavas) och vårdcentraler och sjukhus i Sverige.

Jag har varit på Capio sedan 2014 och jag tycker mycket har fungerat dåligt.

De tar inte mig på allvar och jag är övertygad att jag har fått någon pysisk sjukdom.

Medicinerna som jag får hjälper knappt.

De har inte gjort någon utredning för att ta reda på vad jag lider av trots att jag bett de göra det.

• Svar på tråden Vad är eran Erfarenhet av Capio?
  • Anonym (Samma)

Nu var det två år sedan jag tillhörde Capio, men ja, upplevde samma sak. Tyvärr så har vården blivit katastrofal för det mesta överallt. Det handlar nog om att ha tur och träffa en pärla till läkare, och såna har blivit få. Jag har flyttat en del och tillhört olika vårdcentraler, men samma sak överallt. Skulle bli en lång lista av allt som gått/går fel. Har även varit aktuell hos Previa, samma där, de bryr sig endast om arbetsgivarna och ha kvar sina avtal. Läkaren som jag träffade ringde min chef och frågade om de fick sjukskriva mig och det fick de minsann inte. Vad arbetaren behöver struntar man i. Jag blev sjukskriven iaf och fick hjälp av vårdcentralen. Så kan det gå.

• Anonym (G)

Har bara varit där för preventivmedel och de få gångerna har de varit jättekrångliga. Dels har de urusla öppet- och telefontider, som funkade när jag pluggade men som blev ett stort problem när jag började jobba, men framförallt har de olika personerna på samma mottagning noll samarbete med varandra verkar det som.

En gång när jag behövde förnya mina p-piller började jag ringa "min" barnmorska ca en månad innan pillren jag hade skulle ta slut men hon svarade aldrig (fick senare reda på att hon var på semester tydligen...). Efter att ha försökt nå henne i 1-2 veckor utan framgång provade jag att ringa en av de andra barnmorskorna på samma ställe och tänkte att hon säkert kunde fixa ett nytt recept lika gärna. Men hon var jättegrinig och ville absolut inte skriva ut ett nytt recept eftersom hon aldrig träffat mig även om den andra ju hade gjort alla prover förra gången. Så hon ville boka in en tid men jag sa att vid den tiden har mina nuvarande piller redan tagit slut. Hon var fortsatt grinig och efter mycket övertalning gick hon med på att skriva ut ett kort recept så länge tills hon hade fått undersöka mig. Trots att allt detta var deras fel och jag var ute i väldigt god tid så fick hon det att låta som om det var jag som hade gjort fel på något sätt, och det kändes inte alls bra. Nästa gång jag behöver preventivmedel ska jag försöka gå någon annanstans.

Svar på tråden Vad är eran Erfarenhet av Capio?