• H4llongr0ttan

    Tvätta memoryskum bäddmadrass???

    Min katt har kissat TVÅ gånger inatt i min säng!!!

    Känner till en plats som har sånadära jättestora tvättmaskiner samt torktumlare eller stora skåp som man kan lägga in madrassen i.

    Tror ni det lyckas??? Alltså tvätta hela madrassen i maskin plus tork??

  • Svar på tråden Tvätta memoryskum bäddmadrass???
  • Kerubmamman

    Vad står det för skötselråd? Bara en varning: Jag tvättade en gång överdraget till en bäddmadrass (enligt instruktion), men det krympte så jag var tvungen klippa sönder madrassen för att kunna stänga dragkedjan igen.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • H4llongr0ttan
    Anna60 skrev 2018-02-16 10:12:07 följande:

    Ett tips är att hälla ättika på madrassen och låta vädra ut. 


    Tack för tipset, ska man då hälla ättika på fläcken bara? Madrassen känns inte våt längre men det finns ju en liten lukt om man luktar där, dock är fläcken svår att hitta då man endast hittar den på lukten, hmm, blev svårt dethär.
  • H4llongr0ttan
    Kerubmamman skrev 2018-02-16 10:18:17 följande:

    Vad står det för skötselråd? Bara en varning: Jag tvättade en gång överdraget till en bäddmadrass (enligt instruktion), men det krympte så jag var tvungen klippa sönder madrassen för att kunna stänga dragkedjan igen.


    Ajdå... ja överdraget måste bli tvättat... det luktar och är vått. Tänkte testa på 30 eller 40 grader... det finns ingen lapp med skötselråd?? Konstigt, det är en ny säng o madrass...
  • Kerubmamman
    H4llongr0ttan skrev 2018-02-16 11:22:23 följande:
    Ajdå... ja överdraget måste bli tvättat... det luktar och är vått. Tänkte testa på 30 eller 40 grader... det finns ingen lapp med skötselråd?? Konstigt, det är en ny säng o madrass...

    Kolla med tillverkaren/försäljaren. Det fanns säkert instruktioner i emballaget när sängen levererades.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anna60
    H4llongr0ttan skrev 2018-02-16 11:20:55 följande:
    Tack för tipset, ska man då hälla ättika på fläcken bara? Madrassen känns inte våt längre men det finns ju en liten lukt om man luktar där, dock är fläcken svår att hitta då man endast hittar den på lukten, hmm, blev svårt dethär.
    Ättikan tar bort lukten. Det kommer stinka ättika ett par dagar. Men vädra ut den ordentligt så försvinner det också. Jag gjorde det på en soffa en gång när min dåvarande katt satte sig där. Funkade utmärkt.
Svar på tråden Tvätta memoryskum bäddmadrass???