• Veronica161921

    Gifta sig vad är okej??

    Hejsan jag ska vigas  kyrka om några veckor.
    Problemet är att klänningen är alldeles för stor och jag har inte råd att lägga pengar på en ny eller att sy om klänningen!
    Det är som bara upp till den är för stor så tänkte att jag kanske kan ha en vit knapp kofta helt knäppt. Jag har prövat en sån fast svart och det ser bra ut, då behöver jag bara köpa en vit kofta.

    MEN vad tycker ni, min moder säger att det inte ser bra ut så jag vet inte för jag tycker det ser bättre ut så här, måste man vara så bar?

  • Svar på tråden Gifta sig vad är okej??
  • Spagettimonstret

    Det låter helt ok för mig att ha en kofta över klänningen. Verkar praktiskt om vintern. Har du en bild på koftan? Om ni ska ha efterföljande mottagning och dans kan det vara bra att ha nåt ombyte som funkar utan kofta.

  • Veronica161921

    Här är bilder, klänningen är cirka 2dm för stor så man ser ju ner i klänningen annars.

  • Veronica161921
    Spagettimonstret skrev 2018-02-16 15:31:52 följande:

    Det låter helt ok för mig att ha en kofta över klänningen. Verkar praktiskt om vintern. Har du en bild på koftan? Om ni ska ha efterföljande mottagning och dans kan det vara bra att ha nåt ombyte som funkar utan kofta.


    Jag la upp bilder med och utan koftan
  • Anonym (Nej nej nej!)

    Ledsen men det ser jättedumt ut (även om du kommer köpa en vit) och du kommer ångra dig resten av ditt liv när du tittar tillbaka på bröllopsbilderna.

    Låna hellre pengar av någon och sy om klänningen!

  • Fiona M

    Man har väl på sig vad man vill, men med koftan ser det inte längre ut som en brudklänning, och då tror jag ärligt talat du kan hitta en annan klänning som sitter bättre.

  • sextiotalist
    sextiotalist skrev 2018-02-16 17:44:05 följande:

    Nåla in den, sy in den själv för hand.


    Och så köper du en vit sjal som du kan ha över axlarna
  • BeautifulLiz

    Jag tycker inte att klänningen ser så gräsligt stor ut, kan du lägga upp någon bild utan kofta i andra vinklar?
    Släpp tanken på koftan, det är inte snyggt och ser inte alls ut som en brudklädsel.

    Som någon sa, sy hellre in den provisoriskt själv. Alternativt låna pengar eller köp annan klänning. Bara du inte förstör det med en kofta på din bröllopsdag.

  • BeautifulLiz
    sextiotalist skrev 2018-02-16 17:46:09 följande:
    Och så köper du en vit sjal som du kan ha över axlarna
    En väldigt, väldigt skir sjal i så fall.
Svar på tråden Gifta sig vad är okej??