• Scruffy

Locobase Repair Cream

Är det någon som har provat den?
    Är den bra mot torr hud för bebisar (6,5 månader) ?
    Den ska vara det enligt reklamen i ViFöräldrar.

Min dotter är så torr om kinderna och lite på ena handen också.
    Har hållt på i över 1,5 månad men vanlig Natusan bodylotion och smort in, och det har blivit lite bättre men det är inte bra.

• Svar på tråden Locobase Repair Cream
  • maey

Jag tycker den är bra...
    Anthon (5,5 mån) har varit jättetorr om kinderna sen det började bli kallt, och jag har smörjt in honom med den på kvällarna. Det blev bättre fort. Den är mkt dryg, så det räcker att köpa en liten tub.

• ljungsan

Hej

Jag har använt den salvan på min dotter, då hon var jätte torr om kinderna och händerna. Har fungerat jätte bra. En annan salva som jag använder är Arméns hudsalva. Så jag skulle absolut rekomendera båda salvorna!

• Lottis77

Locobase Repair är jättebra, men en smula svår att stryka ut. På mindre områden är den helt ok. Använder även Miniderm, som BVC-tanten rekommenderade och den är toppen, och mycket lättare att stryka ut.

• Min Aida

Ett tips till alla föräldrar, när barnen har torr hud  - använd bodybutter från Bodyshop!
    Jag har använt det på min lilla tjej, och gör det ännu idag, och hon är så babylen hela hon!!! Det finns för torr till fet hy så det är bara ta den som passar! Gott luktar det också.
    Jag fick faktiskt tipset från en sköterska på BVC.´
    När jag var på läkarbesök med lillan, blev läkaren förvånad över hur mjuk hon var över hela kroppen, så hon frågade vad jag använde. Jag berättade och hon sa att det var längesedan hon såg ett barn med en sån mjuk hud som hon, och att hon själv skall skaffa bodybutter!

Ps. Om huden är väldigt torr, smörj in 2-3 ggr per dag, du ser resultat på en gång!
    Jag har som vana att smörja in henne nästan varje gång jag byter blöja på henne..

• Scruffy

Jag har kört med bodybutter mango (rester från graviditeten då jag smorde in magen
    Bara sedan igår är det en enorm förbättring, och hon luktar härligt mango också.

• uniMog
    Min dotter har extrema problem med torr hud... när det var som värst satte BVC in Locobase repair + mildison och på 2 dagar försvann det i stort sett helt!

Men den är jobbig att arbeta med så när det inte är så illa använder vi en tunnare lotion typ miniderm.
    // Pejgan
Svar på tråden Locobase Repair Cream