• Natttis

Letrozol

Letrozol någon mer erfaren. Det är första kuren jag är på. Är det någon som använt och blivit gravid på första försök. Eller tog det några försök?

• Svar på tråden Letrozol
  • mulin
    Natttis skrev 2018-02-17 19:25:58 följande:

Letrozol någon mer erfaren. Det är första kuren jag är på. Är det någon som använt och blivit gravid på första försök. Eller tog det några försök?

Jag äter fortfarande, gjort det i snart två år och har inte hjälp ett dugg, aldrig fått plussat. Men hopps det inte skrämmer dig för det, för många hjälper det jättebra. Det funkade bara inte på mig. Lycka till! :)
  • Natttis
    mulin skrev 2018-02-28 23:31:32 följande:

Jag äter fortfarande, gjort det i snart två år och har inte hjälp ett dugg, aldrig fått plussat. Men hopps det inte skrämmer dig för det, för många hjälper det jättebra. Det funkade bara inte på mig. Lycka till! :)

Jag hoppas ni får en liten ni oxså snart. Att inte doktorn skrivit ut något annat till er eller dubblat dosen. Hoppas ni får hjälp med det.
  • Trullis82

Man ska ju inte äta medicinen mer än 6 månader i stöten fick jag till mig förra veckan när jag själv började med Letrozol.

Har du fått äta den som man ska då, alltså börja med 1 tablett från mensdag 3 o 5 dagar fram.

O funkar inte det ökar man på med 2 tabletter vid nästa mens osv?

Eller fått annan hjälp?

Jag har fått både Letrozol o Metformin. För man ser tydligen något med glukosen oxå så därför behandlas man med Metformin oxå...

Annars används ju Metformin när man e diabetiker vilket jag inte är o aldrig varit heller. Men det har visat sig hjälpa många.

Så ge inte upp. Ifråga sätt allt o be om hjälp.

Spola äggledarna kolla slemmhinnan.... ja det finns mycket att göra.

Har ni kollat efter så det inte e hos mannen problemen ligger?

Lycka till nu.... kämpa på
  • mulin

Natttis skrev 2018-03-11 07:52:45 följande:

Jag hoppas ni får en liten ni oxså snart. Att inte doktorn skrivit ut något annat till er eller dubblat dosen. Hoppas ni får hjälp med det.

Nej det har aldrig påträffats några fel på mig utan fick letrozole som en ?boost? men nu har det precis uppdagats att det är sambons spermier som är vår bov. Åtminstone skönt att veta vad det beror på äntligen.
  • mulin
    Trullis82 skrev 2018-03-11 08:52:21 följande:

Man ska ju inte äta medicinen mer än 6 månader i stöten fick jag till mig förra veckan när jag själv började med Letrozol.

Har du fått äta den som man ska då, alltså börja med 1 tablett från mensdag 3 o 5 dagar fram.

O funkar inte det ökar man på med 2 tabletter vid nästa mens osv?

Eller fått annan hjälp?

Jag har fått både Letrozol o Metformin. För man ser tydligen något med glukosen oxå så därför behandlas man med Metformin oxå...

Annars används ju Metformin när man e diabetiker vilket jag inte är o aldrig varit heller. Men det har visat sig hjälpa många.

Så ge inte upp. Ifråga sätt allt o be om hjälp.

Spola äggledarna kolla slemmhinnan.... ja det finns mycket att göra.

Har ni kollat efter så det inte e hos mannen problemen ligger?

Lycka till nu.... kämpa på

Aldrig fått dubbla dosen. Har alltid haft egen ÄL och allt har sett bra ut på VUL så det var aldrig aktuellt. Jaha, det har jag faktiskt aldrig hört om förut, hoppas det funkar för dig! :)

Min förra pojkvän hade kollat sig och hade bra spermier, min nuvarande sambo har precis varit iväg han också och jo men faktiskt.. där visade det sig att han hade för lite med spermier tyvärr. Så nu kommer fokuset att läggas där istället för hos mig. Tror dock att jag har lite svårt att då barn så våran kombo är nog inte den bästa. Så för oss kommer det bli IVF.
Svar på tråden Letrozol