• Lantis1975

    Stockholm över påsklovet

    Vad gör man ?? 2 barn som är tokiga i sport, 13 och 14 år gamla grabbar.

  • Svar på tråden Stockholm över påsklovet
  • Mrs Green

    Allsvenskan startar på påskdagen, de kanske tycker det vore kul att gå på en fotbollsmatch? Alla lag spelar ju inte samma dag, men både Hammarby, AIK och Djurgården har nog hemmamatch antingen den helgen eller helgen därpå (förutsatt att ni har påsklov veckan efter påsk, en del har väl lovet veckan innan?) 

  • Aniiee
    Mrs Green skrev 2018-02-18 17:55:34 följande:

    Allsvenskan startar på påskdagen, de kanske tycker det vore kul att gå på en fotbollsmatch? Alla lag spelar ju inte samma dag, men både Hammarby, AIK och Djurgården har nog hemmamatch antingen den helgen eller helgen därpå (förutsatt att ni har påsklov veckan efter påsk, en del har väl lovet veckan innan?) 


    Det tänkte ju jag tipsa om =/.... =P


    Jag tror allas påsklov är efter påsk i år, då påsken infaller redan i mars.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Lantis1975
    Aniiee skrev 2018-02-18 18:08:01 följande:

    Det tänkte ju jag tipsa om =/.... =P


    Jag tror allas påsklov är efter påsk i år, då påsken infaller redan i mars.


    Mmm... Det hade klart varit kul Vi kommer dock från en liten ort och är inte riktigt vana vid dessa "våldsamma" fotbollsmatcher. Vilken tror ni är lugnast?
  • Mrs Green

    Jag vet inte om jag skulle kalla det våldsamt Det brukar inte heller vara några högriskmatcher de lägger på premiären. Hammarby möter Sirius på påskdagen och AIK möter Dalkurd på annandag påsk. Djurgården börjar borta så de har inte sin hemmapremiär förrän den 8 april, och då kanske ni har åkt hem igen.

    Själv går jag på alla Hammarbys matcher (ofta med dottern, sedan hon var bebis, nu är hon snart 13 år) men jag har inte koll på de andra. Premiären brukar vara fullsatt och väldigt positiv stämning (man har ju fortfarande allt hopp kvar i början av säsongen ). En hel del fylla eftersom det är helg, men köper ni biljett på familjeläktaren är det självklart mer städat. Men som sagt, det blir vanligtvis utsålt på premiären så man får vara lite snabb när biljetterna släpps. 

    AIK har ju en betydligt större arena så där antar jag att det inte är lika svårt att få plats. Om det inte är så att de stänger av övre etaget för att det inte blir utsålt, då kan det förstås bli fullt på de nedre etagen. 

Svar på tråden Stockholm över påsklovet