• faglin

    Ont efter barnmorskans kontroll i v 35! Någon annan??

    Var på vanlig kontroll på MVC imorse. Är i vecka 35. Barnmorskan hade lite svårt att känna om barnet vänt sig rätt eller inte så det blev en del klämmande på magen/buken. Även av en annan barnmorska som hon rådfrågade. Hon har ju klämt där nere på buken förut men inte så här mycket. Barnet var fixerat kunde dom konstatera efter att ha ryckt i huvudet en del. När jag skulle gå därifrån började jag få väldigt ont i buken sär de tryckt. Kunde knappt ta mig hem. Gjorde ondare när jag gick och fick stanna då och då. Smärtan kom lite i vågor, lite som kramper eller nåt? Har fortfarande kvar det där men janske lite mer sällan, har iofs mest suttit sen jag kom hem. Det kommer mest när jag går men även om jag sitter. Även lite molande i ryggslutet men det är det lite svårt att säga endast beror på detta då jag har ont i ryggen o foglossning. Gör dock mer ont nu än i vanliga fall.

    Nån som varit med om liknande??? Inte kan väl förlossningen starta av en sån undersökning?? Eller nåt hända med barnet??

    Väntar tredje barnet.

  • Svar på tråden Ont efter barnmorskans kontroll i v 35! Någon annan??
  • Anonym (Josefin)

    Tänker att undersökningen väl triggat igång livmodern till sammandragningar. Mest sannolikt lägger det nog sig på några timmar eller så. Prova vila och se om det släpper.

Svar på tråden Ont efter barnmorskans kontroll i v 35! Någon annan??