• Anonym (Glass i stora lass)

Jag är beroende av glass - hjälp!

Jag har alltid äääälskat glass men förr ätit mer normala mängder. Senaste året ätit mer glass, äter varje dag vilket både blir dyrt och lägger sig på kroppen. Märker framförallt när jag äter glass ihop med någon vän eller med min kille att de lägger upp en omgång glass och sen är det bra med det. Jag kan ta om 4-5 ggr (tar många ganska små portioner som ju till slut blir en stor mängd)
    Jag vet inte vad det är med just glass men det är så tröstande och mysigt att krypa upp med i soffan. Någon annan som äter ofantliga mängder glass som vill sluta eller lyckats sluta? Vad skulle jag kunna ersätta glassen med? Ibland tar jag frysta hallon istället. Det funkar rätt okej. Men glassen känns så mjuk och len i magen men vet ju att fettet och sockret bara förstör egentligen.

• Svar på tråden Jag är beroende av glass - hjälp!
  • Anonym (Agusta)

Undvik gräddglass och köp den billigaste istället som endast är gjord på mjölk..eller köp tofuglass..

• neverpreggo

Testat att göra glass på frusna bananer? Har inte hunnit pröva det än men många lovordar det och betydligt bättre innehåll.

Ta en större portion direkt så kanske det blir mindre i slutändan? Har varit väldigt sugen på glass i perioder men för mig går perioderna över så. Upplever med annat som jag ofta är sugen på att suget minskar om jag äter detm er sällan.

• halfbaked

Jag är likadan fast med godis. Det är nåt emd det som är så himla mysigt. Dock tycker jag det ej är mysigt att äta mitt på dan/på jobbet/i farten utan vill gärna krypa upp i soffan och njuta framför tv:n. Nä, har tyvärr inga tips

• Jodyanna

Är också sjukt beroende av glass. Som tur de är så går jag inte upp i vikt men inge bra för kroppen ändå. Har inte kommit på nå bättre substitut än dock..

• Avenia

Mixa bär med mjölk elker grädde och vatten. Det blir nyttigt, lägger sig inte på kroppen lika lätt.

• Mrs Green

Jag brukar mixa smoothie på frysta hallon (eller blåbär) och yoghurt, och då gör jag den så tjock och kall så att det blir som mjukglass, och jag äter den med sked. 

• Heranell

Köp en glassmaskin och gör egen. Jag blandar naturell yoghurt med vaniljkvarg och bär, en gnutta socker. Det funkar, jag är också glassberoende.

• Anonym (F)

Testa proteinglass är mitt tips. Jag älskar Ohilos och Propud glass föredrar jag till och med framför vanlig vaniljglass. Man blir ju även mätt snabbare.

• Anonym (Madde)
    neverpreggo skrev 2018-02-19 18:50:03 följande:

Testat att göra glass på frusna bananer? Har inte hunnit pröva det än men många lovordar det och betydligt bättre innehåll.

Ta en större portion direkt så kanske det blir mindre i slutändan? Har varit väldigt sugen på glass i perioder men för mig går perioderna över så. Upplever med annat som jag ofta är sugen på att suget minskar om jag äter detm er sällan.

Åh det är såå gott med glass på frusta bananer och man kan inte tro att det inte är "riktig" glass.
  • Anonym (Gott)

Är det någon speciell sorts glass du gillar eller går all glass bra dyr glass som lågpris glass 

• Anonym (Fläskberget)

Jag älskar också glass, framförallt Nogger gräddglass! Försöker att vara lite "duktig" och inte äta varje dag. Ett paket 500 ml räcker två gånger.

• Anonym (flower)

Köp inte glass så är problemet löst

• Anonym (Fläskberget)
    Anonym (flower) skrev 2018-02-20 07:56:45 följande:
    Köp inte glass så är problemet löst
    Om det ändå vore så enkelt...

Jag har slutat röka, dricka kaffe, och äta kakor etc. 
  • Anonym (Glass i stora lass)

Jag gillar tyvärr dyr glass, otto och glassfabrike, hägendaaz, ben n jerry.

Äter väldigt mycket proteinglass, köper två paket för 60 kr av märket lohilo och jag kan utan problem äta upp båda samma kväll. 
    Den enda fördelen med det är att jag iaf fått i mig ca 50 g protein

Har testat att göra bananglass men alltså, näää tyckte inte det var nån hit.
    Alla dessa lovord att det smakar precis som vanlig glass, ja till och med godare, fick mig att nästan skratta inombords. Det smakade mosad banan med kakao. Punkt.

Kanske gjorde något fel? Ni som äter bananglass, hur gör ni era? Ge mig era bästa tips, villig att testa igen

Svar på tråden Jag är beroende av glass - hjälp!