• Anonym (,)

    Ni som rökt under graviditeten..

    Har era barn fötts friska? Vilken vecka födde ni i? Fick ni komplikationer?

  • Svar på tråden Ni som rökt under graviditeten..
  • Anonym (Änglamamma)

    Jag rökte under en av mina graviditeter. Han föddes frisk. Efter det lyckades jag sluta och fick då ett barn med autism och ett barn som blev en ängel. Det finns inga garantier. Försök att sluta. Jag lyckades till slut när jag insåg att det bara var mitt huvud som intalade mig själv att det var svårt. Bestäm dig för att det är lätt. Minns att du har sug ca 5 min och sedan går det över så kommer du lyckas sluta.

  • Anonym (,)
    Anonym (Änglamamma) skrev 2018-02-19 18:59:10 följande:

    Jag rökte under en av mina graviditeter. Han föddes frisk. Efter det lyckades jag sluta och fick då ett barn med autism och ett barn som blev en ängel. Det finns inga garantier. Försök att sluta. Jag lyckades till slut när jag insåg att det bara var mitt huvud som intalade mig själv att det var svårt. Bestäm dig för att det är lätt. Minns att du har sug ca 5 min och sedan går det över så kommer du lyckas sluta.


    får jag fråga vad som hände ?
  • Anonym (Emma)
    Anonym (,) skrev 2018-02-19 18:44:06 följande:

    Har era barn fötts friska? Vilken vecka födde ni i? Fick ni komplikationer?


    Min syster rökte Prince Extra Light hela graviditeten.

    Barnet föddes 14 dagar eftrr BF.

    Stor och lång.

    Fullt frisk.

    Inga problem alls.

    Inga komplikationer.

    Innan jag såg det var jag väldigt anti rökning.

    Jag tycker fortfarande man ska sluta röka när man blir gravid men har numera större förståelse för hur starkt nikotinet är och jag såg att inget hände med barnet varken förr eller senare. Barnet är idag vuxet.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Änglamamma) skrev 2018-02-19 18:59:10 följande:

    Jag rökte under en av mina graviditeter. Han föddes frisk. Efter det lyckades jag sluta och fick då ett barn med autism och ett barn som blev en ängel. Det finns inga garantier. Försök att sluta. Jag lyckades till slut när jag insåg att det bara var mitt huvud som intalade mig själv att det var svårt. Bestäm dig för att det är lätt. Minns att du har sug ca 5 min och sedan går det över så kommer du lyckas sluta.


    Vill bara förtydliga att autism är ärftligt och ibland hoppar flera generationer. Har inget med rökning att göra.
  • Anonym (......)

    Min svägerska rökte. Hon påstår fortfarande att rökningen inte skadat barnet. Hon använder till och med sitt friska barn som ett lyckat exempel. Men hon missar att ungen föddes undernärd, akut, utan fostervatten, utan fungerande moderkaka och utan någon aktivitet på fostret dagarna innan. Och barnet är så litet att det fortfarande riskerar att drabbas av den kraftigt förhöjda risken för psd.

    Ciggen måste smaka väldigt gott om hon ska klara av att ev hitta sin bebis död i sängen en dag.

  • Anonym (Intelligent)
    Anonym (Emma) skrev 2018-02-19 19:27:35 följande:

    Min syster rökte Prince Extra Light hela graviditeten.

    Barnet föddes 14 dagar eftrr BF.

    Stor och lång.

    Fullt frisk.

    Inga problem alls.

    Inga komplikationer.

    Innan jag såg det var jag väldigt anti rökning.

    Jag tycker fortfarande man ska sluta röka när man blir gravid men har numera större förståelse för hur starkt nikotinet är och jag såg att inget hände med barnet varken förr eller senare. Barnet är idag vuxet.


    Jag sätter aldrig på bältet på mina barn i bilen.. Har haft körkort i ett år nu och det har inte hänt ett skit. Förstår inte varför alla tjatar om att det är såå farligt. Idioter.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Intelligent) skrev 2018-02-19 19:41:47 följande:

    Jag sätter aldrig på bältet på mina barn i bilen.. Har haft körkort i ett år nu och det har inte hänt ett skit. Förstår inte varför alla tjatar om att det är såå farligt. Idioter.


    Du får nog byta ditt nick om du ska citera mig fler gånger
  • Anonym (-)

    Jag vill först och främst understryka att jag INTE förespråkar rökning, alls!

    Dock har jag både hört och läst att den som röker när den blir gravid/strax innan graviditet, INTE bör sluta.
    Detta främst pga dessa två anledningar:

    1. Stresshormoner drar på utav bara *** när man slutar röka, vilket är ännu mer skadligt för barnet, än rökning.

    2. Gifterna i kroppen, orsakade av rökning, frigörs efter månader av uppehåll från nikotin/tobak, varför det inte är lägligt att bli gravid strax efter att man slutat röka, ej heller att sluta röka mitt under en graviditet.

  • Anonym (-)
    Anonym (Emma) skrev 2018-02-19 19:29:25 följande:
    Vill bara förtydliga att autism är ärftligt och ibland hoppar flera generationer. Har inget med rökning att göra.
    Det kan ha med gifterna som man får i sig, due to rökning.
    Det kan hända om man varit rökare och sedan slutar röka. Då frigörs dessa gifter i kroppen och fostret badar således i skadliga gifter.
  • Anonym (Skräp)
    Anonym (-) skrev 2018-02-19 20:04:05 följande:

    Jag vill först och främst understryka att jag INTE förespråkar rökning, alls!

    Dock har jag både hört och läst att den som röker när den blir gravid/strax innan graviditet, INTE bör sluta.
    Detta främst pga dessa två anledningar:

    1. Stresshormoner drar på utav bara *** när man slutar röka, vilket är ännu mer skadligt för barnet, än rökning.

    2. Gifterna i kroppen, orsakade av rökning, frigörs efter månader av uppehåll från nikotin/tobak, varför det inte är lägligt att bli gravid strax efter att man slutat röka, ej heller att sluta röka mitt under en graviditet.


    Nej det där låter som något rökare vill tro på för att slippa sluta röka. Det vill jag se trovärdiga källor på innan jag tror på det en sekund.
    Anonym (Intelligent) skrev 2018-02-19 19:41:47 följande:
    Jag sätter aldrig på bältet på mina barn i bilen.. Har haft körkort i ett år nu och det har inte hänt ett skit. Förstår inte varför alla tjatar om att det är såå farligt. Idioter.
    Haha, klockrent. 
Svar på tråden Ni som rökt under graviditeten..