• punktslash

    Gruppvåldtäktsoffer får inget stöd

    14-årig tjej blir våldtagen, men det är bara början på helvetet.

    minfil.org/Y8p3W3c4b1/Screenshot_2017-11-14-11-54-50.png

    "Efter våldtäkten fortsätter övergreppen, men nu på annat sätt.


    ? De här förövarna har många kompisar. De har ringt, de har skrivit och de har varit på min dotter på stan. Spottat henne i ansiktet och sagt att de ska hugga kniven i mig bland annat.


    Karin isolerar sig hemma. Karins mamma stannar hemma med sin dotter och Göran tvingas ta ett andra jobb för att få allting att gå ihop. En av förövarna går i samma skola som Karin och Karin vill därför byta skola.


    ? Det finns en skola där förövarna inte känner någon och det är där hon vill gå. Men det får hon inte.


    Karin tillhör i dag en kommunal skola. Skolan hon vill byta till är privat och den skolan säger nej till ett byte med hänvisning till att de har ett kösystem att förhålla sig till."


    www.stockholmdirekt.se/nyheter/skolan-far-inte-hjalpa-brottsoffer/repqkB!q1aypAKP0cs92c2UOwtw/

    Vad har vi skapat för samhälle där offren motarbetas?
  • Svar på tråden Gruppvåldtäktsoffer får inget stöd
  • Tow2Mater

    Så du menar att brottsoffer ska kunna gå forbi alla intagningsregler som andra måste följa? Visst kan jag hålla med om att de kanske borde ges förtur i vissa fall, men att man ska kunna välja och vraka bland skolor där andra kanske stått i kö i åratal låter ju inte heller rätt.

  • oanonym
    Tow2Mater skrev 2018-02-19 22:40:13 följande:

    Så du menar att brottsoffer ska kunna gå forbi alla intagningsregler som andra måste följa? Visst kan jag hålla med om att de kanske borde ges förtur i vissa fall, men att man ska kunna välja och vraka bland skolor där andra kanske stått i kö i åratal låter ju inte heller rätt.


    Ja, om fara finns så ska vissa kunna gå före i kön. Tycker du det är fel?
  • Tow2Mater
    oanonym skrev 2018-02-19 22:53:08 följande:
    Ja, om fara finns så ska vissa kunna gå före i kön. Tycker du det är fel?
    Tycker du inte förövarna borde portas från brottsoffrets skola?
  • oanonym
    Tow2Mater skrev 2018-02-19 22:57:27 följande:

    Tycker du inte förövarna borde portas från brottsoffrets skola?


    Jo. Har jag påstått något om detta? Men det går inte att porta en förövares alla kompisar.
Svar på tråden Gruppvåldtäktsoffer får inget stöd