Anonym (Nej) skrev 2018-02-20 15:36:06 följande:
Lovar dig att du inte håller på att bli knäpp, så du kan släpp det. Att tycka att man hör nån prata och att höra röster är totalt olika saker. Och har du dessutom migrän med aura så ställer den till det massor också, jag både ser saker och känner jättestarkt lukter som inte finns.
Så slappna av du, det är ångesten som får dig att fundera såhär.
Jag har väldigt svårt att släppa detta. Vad jag förstått när jag läser på olika forum kan folk ha bra insikt i början av insjunknande och att många förstår det är konstigt de hör en röst. Samt att det kan ta månader att insjunkna. Nu är jag ju osäker på om jag hörde en röst men vet att när jag är trött har jag svårt att höra var ljud kommer ifrån. Usch vad jobbigt. Har ju sovit dåligt i över 1 år pga mitt barn. Tänker ändå att fick jag inte psykos av sömnbristen i början borde jag ju inte få det nu. Kan också uppleva jag blir lite nojig när jag är trött. Om jag går ensam och där inte är någon annan i det området kan jag bli rädd att bli överfallen av någon man. Men det kan ju vara oron också. Har iaf sagt till min man han får hålla koll på mig nu. Han tycker ju jag överdrivet och att det är min rädsla som spökar.