• kiki

    Tusen tankar

    Sonen kom nyss med pappas jobbtelefon och hade på nått vänster lyckats knappa in sig på telefonlistan. Och där står ett välbekant namn, Jessica! Denna Jessica har varit uppe i vår familj flera flera gånger. Min man skriver ?hemliga? konversationer via snapchat och skickar bilder dagligen där. Jag har konfronterat honom flera gånger men han viftar bort det. Återigen till telefonen som sonen kom med.. där är det uppringt flera gånger om dagen till Jessica, ibland samtalstid på 2minuter, ibland på 20minuter och då flera gånger om dagen. Denna Jessica är min mans kollega, ja, men ingen annan av hans kollegor blir uppringa med sånna tider utan då är det 10 sekunder som längst 40 sekunder!

    Är han otrogen? Vart går otrohet? Jag känner ett svek då han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Jag har frågat flera gånger om dom har nått men såklart nej.. och nu känner jag bara att det här är droppen! Vissa kvällar när han jobbar har han inte ens tid att svara på mina sms!

    Hur skulle ni återigen konfronterat honom och Jessica! Jag vill såklart veta vad som är på gång. Är han otrogen kan han mer än gärna ta sitt pick o pack o dra lååååååångt bort!!!!

  • Svar på tråden Tusen tankar
  • Anonym (Perra)
    kiki skrev 2018-02-20 08:43:00 följande:

    Sonen kom nyss med pappas jobbtelefon och hade på nått vänster lyckats knappa in sig på telefonlistan. Och där står ett välbekant namn, Jessica! Denna Jessica har varit uppe i vår familj flera flera gånger. Min man skriver ?hemliga? konversationer via snapchat och skickar bilder dagligen där. Jag har konfronterat honom flera gånger men han viftar bort det. Återigen till telefonen som sonen kom med.. där är det uppringt flera gånger om dagen till Jessica, ibland samtalstid på 2minuter, ibland på 20minuter och då flera gånger om dagen. Denna Jessica är min mans kollega, ja, men ingen annan av hans kollegor blir uppringa med sånna tider utan då är det 10 sekunder som längst 40 sekunder!

    Är han otrogen? Vart går otrohet? Jag känner ett svek då han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Jag har frågat flera gånger om dom har nått men såklart nej.. och nu känner jag bara att det här är droppen! Vissa kvällar när han jobbar har han inte ens tid att svara på mina sms!

    Hur skulle ni återigen konfronterat honom och Jessica! Jag vill såklart veta vad som är på gång. Är han otrogen kan han mer än gärna ta sitt pick o pack o dra lååååååångt bort!!!!


    Det är bara för dig att samla ihop dig och konfrontera honom! Välj ett lämpligt tillfälle så han inte kan skylla på att han måste iväg till jobbet eller något, så du kan få svar på dina frågor. Behöver du mer "ammunition" fortsätt att snoka så du har på fötterna innan du konfronterar honom. Hur kan han vifta bort hemliga konversationer  via snapchat. Även om de inte fysiskt har haft sex så är det definitivt en grad av otrohet. Det är du som sätter gränsen för det, eller så sätter man det som par tillsammans i samförstånd. Känner du att han ljuger för dig så är det absolut något lurt på gång. Vänd på steken och fråga honom hur han själv skulle känna om du "smög" med en manlig kollega till dig. 


    Sätt åt aset Kiki! 

  • Ensombryrsig
    kiki skrev 2018-02-20 08:43:00 följande:

    Sonen kom nyss med pappas jobbtelefon och hade på nått vänster lyckats knappa in sig på telefonlistan. Och där står ett välbekant namn, Jessica! Denna Jessica har varit uppe i vår familj flera flera gånger. Min man skriver ?hemliga? konversationer via snapchat och skickar bilder dagligen där. Jag har konfronterat honom flera gånger men han viftar bort det. Återigen till telefonen som sonen kom med.. där är det uppringt flera gånger om dagen till Jessica, ibland samtalstid på 2minuter, ibland på 20minuter och då flera gånger om dagen. Denna Jessica är min mans kollega, ja, men ingen annan av hans kollegor blir uppringa med sånna tider utan då är det 10 sekunder som längst 40 sekunder!

    Är han otrogen? Vart går otrohet? Jag känner ett svek då han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Jag har frågat flera gånger om dom har nått men såklart nej.. och nu känner jag bara att det här är droppen! Vissa kvällar när han jobbar har han inte ens tid att svara på mina sms!

    Hur skulle ni återigen konfronterat honom och Jessica! Jag vill såklart veta vad som är på gång. Är han otrogen kan han mer än gärna ta sitt pick o pack o dra lååååååångt bort!!!!


    Många säger att man kan gradera otrohet. Min åsikt är att om han har ett hemligt förhållande bakom din rygg, så är det otrohet i sin renaste form. Varför har han det annars bakom din rygg? Sen om de skriver om väder och vind (vilket inte är troligt) eller om de skickar nakenbilder tillvarandra, spelar mindre roll. Det är otrohet oavsett men man kan då kanske gradera hur pass skitig den är.

    Jag befinner mig i en situation med min fru, för andra gången.
    Första gången var exakt som din, bara att Snapchat inte fanns då. Då var det sms och mail som gällde. Och en sak har jag lärt mig;
    Görs det något bakom någons rygg, är det för att där finns något att dölja. Och saker värda att dölja, handlar knappast om väder och vind.

    Gör som föregående talare skrev; konfrontera. Eller skaffa mer kött på benen (det har du nu all rätt till att göra) och gör det sen. Så hade jag gjort.
    Men du måste göra det. Tveka inte. Är det inget och det är helt oskyldigt, så är det ju bra. Men tyvärr brukar det inte vara oskyldigt.

  • Anonym (man)
    kiki skrev 2018-02-20 08:43:00 följande:

    Sonen kom nyss med pappas jobbtelefon och hade på nått vänster lyckats knappa in sig på telefonlistan. Och där står ett välbekant namn, Jessica! Denna Jessica har varit uppe i vår familj flera flera gånger. Min man skriver ?hemliga? konversationer via snapchat och skickar bilder dagligen där. Jag har konfronterat honom flera gånger men han viftar bort det. Återigen till telefonen som sonen kom med.. där är det uppringt flera gånger om dagen till Jessica, ibland samtalstid på 2minuter, ibland på 20minuter och då flera gånger om dagen. Denna Jessica är min mans kollega, ja, men ingen annan av hans kollegor blir uppringa med sånna tider utan då är det 10 sekunder som längst 40 sekunder!

    Är han otrogen? Vart går otrohet? Jag känner ett svek då han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Jag har frågat flera gånger om dom har nått men såklart nej.. och nu känner jag bara att det här är droppen! Vissa kvällar när han jobbar har han inte ens tid att svara på mina sms!

    Hur skulle ni återigen konfronterat honom och Jessica! Jag vill såklart veta vad som är på gång. Är han otrogen kan han mer än gärna ta sitt pick o pack o dra lååååååångt bort!!!!


    Vilken fråga, det är väl klart att han är otrogen med henne? ATT han har något på gång med henne är ju ganska uppenbartDu har bara lite svårt för att vilja tro på det. Men hade detta varit din kompis man som höll på så, vilken slutsats hade du dragit då? Och varför skulle det vara något annat i ditt fall?

    Att du redan konfronterat honom flera ggr och han bara viftar bort det och fortsätter som ingenting tyder på att han har noll respekt för dig och att han antingen tar för givet att du kommer vara kvar vad han än gör eller att han helt enkelt skiter i om han förlorar dig. Det kanske är dags att du visar honom att så inte är fallet.

    Om du ska konfrontera honom på riktigt och inte bara sura och fortsätta tillsammans som vanligt så är det två saker du behöver först.

    1 Att vara beredd att be honom dra på riktigt, inte bara i fantasin. är du inte beredd att dumpa så spelar det egentligen ingen roll om du konfronterar eller ej, du kommer ju vara kvar ändå

    2 Bevis, massor med bevis, och ännu mera bevis. Han kommer garanterat neka till allt (det gör han ju redan nu), han kommer försöka få dig att tro att du är svartsjuk, kontrollerande och att det är du som gör fel, inte han. Han kommer säga precis vad som helst som friar honom från skuld. Därför är det viktigt att du har något att komma med när han nekar och ljuger. Utan bevis har du inget att komma med och allt kommer bara gå runt runt och ni kommer aldrig komma någon vart. Det kommer nu förmodligen inte göra ändå
  • kiki

    Tack för era inlägg. Imorgon är vi båda lediga och jag ska ta allt då. Jag litar tyvärr inte på honom för fem öre då han som sagt skickar meddelande till henne fastän jag redan berättat vad jag tycker, tänker och känner.

    Och väder o vind, nej. En dag ?råkade? jag klicka upp en snapchat från henne o då va de en bild på en text där det stod ?dom som alltid är kåta? och så stod det kanske 10 namn och då min mans namn va ett av dom ?Kalle?. Frågade vafan hon höll på med och om han tyckte de va ok. O då va de ?försvar? från min mans sida att ?ja men Jonas namn är ju oxå med?...

    Men nej. Jag har bestämt mig. Har han affär med henne så kan han som sagt gå. Jag har två barn jag är mamma till, två barn som ser och märker hur jag mår. Två barn som blir påverkade.

    Åter igen! Tack för era inlägg.

  • Ensombryrsig
    kiki skrev 2018-02-21 00:59:55 följande:

    Tack för era inlägg. Imorgon är vi båda lediga och jag ska ta allt då. Jag litar tyvärr inte på honom för fem öre då han som sagt skickar meddelande till henne fastän jag redan berättat vad jag tycker, tänker och känner.

    Och väder o vind, nej. En dag ?råkade? jag klicka upp en snapchat från henne o då va de en bild på en text där det stod ?dom som alltid är kåta? och så stod det kanske 10 namn och då min mans namn va ett av dom ?Kalle?. Frågade vafan hon höll på med och om han tyckte de va ok. O då va de ?försvar? från min mans sida att ?ja men Jonas namn är ju oxå med?...

    Men nej. Jag har bestämt mig. Har han affär med henne så kan han som sagt gå. Jag har två barn jag är mamma till, två barn som ser och märker hur jag mår. Två barn som blir påverkade.

    Åter igen! Tack för era inlägg.


    Starkt jobbat, Kikki!

    Jag kan bara önska att jag hade en uns av din styrka.

    Och oavsett om det slutar med att ni går skilda vägar eller om ni kommer fram till att fortsätta kämpa, så tar du ett steg i rätt riktning för att må bättre. Det kommer barnen att ta efter.

    Om du orkar och vill, så håll oss gärna uppdaterade med hur det går.

    Håller alla tummar och tår!
Svar på tråden Tusen tankar